IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Колко защитен е потребителят в Европа и у нас?

Отговор дава директорът на Европейския потребителски център

Снимка: Кадър Bulgaria ON AIR

Снимка: Кадър Bulgaria ON AIR

Пробутват ни парено сирене вместо кашкавал. Как да го познаем?

Той посочи, че жалби има навсякъде за различни проблеми и тъй като България е част от ЕС, Европа помага с изграждане на европейски центрове за целта.

"В европейски мащаб сме много добре защитени, особено в търговията и пътуванията", отбеляза пред Bulgaria ON AIR Арсенов.

По думите му едни от най-честите скандали между потребители и търговци стават заради счупена или повредена стока, закъснения при пътуване, липса на гаранция за продукта и др.

Той изрази радостта си, че българският потребител е все по-запознат с правата си и си ги отстоява. Понякога обаче отива в другата крайност, когато умишлено се извършва повреда или като причина се дава токов удар при повреда на електрически уред.

На въпроса как ни пази законът в такива случаи, Арсенов поясни, че той дава стриктни и ясни права на всички органи, когато има некоректни търговци.

Той допълни, че независимо откъде е закупена дадена стока - Пловдив, София или Мадрид, потребителят има еднакви права и защита на личните данни.

Голям плюс за потребителите е да знаят какви са таксите им при банково разплащане, смята Арсенов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата