Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи. Това са част от проблемите, открити при проучване по метода „таен клиент“, резултатите от което бяха представени на конференция в Министерския съвет.
След сигнали за нередности близо месец и половина десет тайни клиенти наблюдават как 13 администрации в страната предоставят 15 услуги.Служителите наблюдавали доколко се спазвали нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация.
Освен, че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че често от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков, цитиран от БНР.
Дългото чакане за определена административна услуга е друг проблем.
"Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при завяването на услуга "Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС" - шест часа.
Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите, каза Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в МС.
"Не навсякъде ще се наложи лично санкциониране. Трябва да се очаква после подобрение чрез конструктивни мерки, ако естествено има виновни служители ще приветстваме да има и наказания".
Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.