Нови промени в Закона за автомобилните превози ще задължат всички таксита трябва да сложат нови касови апарати с фискална памет. Тези устройства вече трябва да покриват изискванията на Наредба № Н-18, срещу която възроптаха вече от туристическия бранш.
От НАП ни обясниха, че досегашният таксиметров апарат се заменя с нов, който трябва да е свързан с Националната агенция по приходите, заяви Емил Игнатов от Националния съюз на таксиметровите превозвачи пред "Труд".
Това вкарва бранша в Параграф 22, защото по думите на Игнатов разходите за бранша ще са огромни, такситата ще поскъпнат, а това ще доведе и до намаляване на хората, които ги ползват.
"Само в София работят 6000 таксита. За да ги преоборудваме, трябва да вдигнем цените. Хората обаче нямат пари и това ще доведе до отлив на клиенти и до съкращаване на шофьори", обясни той.
В нито една държава в ЕС няма касови апарати в такситата, коментира и Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. По думите му, след като беше решено такситата да са на патент, не е нужно да имат и касови апарати.
Изискването за нови разходи за оборудване на такситата, ще доведе до ръст на сивия сектор в бранша, категоричен е Кирил Кирилов от Националния таксиметров синдикат.
Други промени в Закона за автомобилните превози предвиждат регистър на атракционните превозни средства, както и по-строга регулация на тези, които извършват "пътна помощ".
Актуализирани са текстовете, според които превозвачът трябва да може да гарантира, че по всяко време на счетоводната година е в състояние да посреща своите финансови задължения.
Преди превозвач да поиска прекратяване на лиценза му, ще му се прави проверка. Така ще се избегне порочната практика фирми, извършили нарушения, да прекратяват лиценза си по собствено желание, а после да подадат заявление за нов, като избегнат санкциите.