От "Гражданска отговорност" ще има смисъл докато шофьорите карат. Пълното им изчезване обаче няма да настъпи скоро. Докато автономните автомобили не поемат круизконтрола, ще продължават да загиват стотици хиляди души в целия свят, смята Стоян Проданов, изпълнителен директор на ЗД "Бул Инс".
Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".
"Системата "бонус-малус" функционира вече 100 години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на гражданската отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов пред Bloomberg TV Bulgaria.Гостът коментира, че сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.
По думите на Проданов окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" е нещо, което предстои да видим в резултат на обществената дискусия. Експертът е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно - колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде гражданската отговорност.
Гостът спомена и за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.
"Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, каза Проданов.
Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.
"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобила носи при прехвърляне", допълни още Проданов.
Целият разговор по темата вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.