Въвеждането на телефонния номер в цяла Европа среща редица трудности, стана ясно по време на семинара “Въвеждане на телефон 112. Добри практики и споделяне на опит”, който се провежда в София.
Проблемите са свързани най-вече с логистиката и езиковите проблеми. На много места страните не могат да осигурят в центровете 112 специалисти, владеещи повече от един европейски език.
Друг проблем е дефнинирането на понятието „Спешен случай“.
Като проблем в работата на националните си системи 112-експертите определиха нежеланието на мобилните оператори да инвестират в посока прецизиране на позиционирането на местоположението на спешното повикване.
В повечето страни в Европа мобилните оператори не искат да правят такива инвестиции.
Според ръководителят на секретарията на Инициативата за превенция и готовност при бедствия за Югоизточна Европа Мирослав Вуянич единният европейски номер за спешни повиквания - телефон 112 трябва да продължи да работи паралелно с телефоните на различните институции като полиция, пожарна и другите служби за бърза реакция.
В България телефон 112 вече работи, като Министерството на държавната политика при бедствия и аварии обещава до края на 2009 година телефонът да е с национално покритие и да може да се избира от всяка точка на страната.
Освен полицията, пожарната и бърза помощ, на същия телефон ще можете да се свържете, чак през 2009 година, с планинската спасителна служба, БЧК, санитарната авиация и други животоспасяващи правителствени и неправителствени организации.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.