С новата система, по която ще работи спешният телефон 112 в България, сигналите ще се приемат не само с телефонно обаждане. Това съобщи днес директорът на Националната система 112 Цветомир Цеков.
Сред новите начини за сигнализиране са видео обаждане, засичане локацията на подателя, връзка с интелигентни системи за наблюдение - за следене на трафика например.
Освен това информацията от приемащата система директно ще бъде подавана към диспечерските пунктове на отделните спешни звена - полиция, пожарна, бърза медицинска помощ, предаде БНР.
През 2019 година към службите за спешно реагиране са препратени малко над 1,4 млн. инцидента. Това е с 3.14% увеличение спрямо 2018 г. Приетите сигнали на ден са около 10 000, което е с около 400 по-малко от подадените през предходната година.
От приетите обаждания през 2019-а 60% са за пожари, а над 20% а за различни престъпления против личността.
В Европейския ден на телефон 112 българската дирекция оповести, че ако предложенията скоро бъдат одобрени от Министерския съвет, новата подобрена система ще бъде готова след около 3 години.
За добрата си работа на специална церемония беше наградена диспечерката Ралица Георгиева.
11 февруари е обявен за Европейски ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 със Съвместна тристранна декларация на ЕК, Европейския парламент и Съвета от 2009 г. и се чества официално в страните членки от Общността.
Той може да бъде набиран безплатно от всеки стационарен или мобилен телефон.
Използва се във всички членки на Европейския съюз, както и в други страни като Исландия, Норвегия, Швейцария, Украйна. Дори в САЩ и Канада обаждащият се на номер 112 се пренасочва автоматично към полиция, спешна медицинска помощ, пожарна или спасителен център.