Над 5,3 млн. лева са дарени в борбата с пандемията Covid-19 от началото на извънредното положение в България, показва анализ на Българския дарителски форум.
Дарителите са компании, физически лица, фондации, които даряват директно на болници, Министерството на здравеопазването и общини. Отделно фирми и граждани обединяват усилия чрез дарителски кампании, предаде БНР.
94% от даренията са за закупуване на апаратура, консумативи и предпазни средства за персонала на болниците в София и страната.
6% от даренията до този момент са за образователни нужди като осигуряване на устройства за достъп до виртуално образование, за социалния патронаж в общините, който на този етап основно поема доставката на храни и лекарства за възрастни хора и друг тип социална подкрепа, за храна на деца от уязвими групи.
Общини, граждански организации, бизнеси и самоорганизирали се инициативни групи действат динамично, за да създадат системи за подкрепа както за медиците, така и за различните групи хора, които имат нужда от специфична помощ.
Голяма част от общините се подготвят за включване на доброволци за подпомагане на изолираните от противоепидемичните мерки хора, но така, че да бъде гарантирана сигурността както на доброволците, така и на нуждаещите се от помощ хора (Троян, Велико Търново, Велинград, Кюстендил, Попово, Сливен и мн. др.).
Граждански организации са включват в работа на терен (напр. Национална мрежа на здравните медиатори), пускат горещи телефонни линии за консултиране за конкретни битови нужди, но и за психологическа подкрепа (сдружение „Граждански инициативи“ - Ловеч, Българска асоциация по психотерапия и мн. др.), виртуална здравна клиника е създадена за Банско.
Компании осигуряват подкрепа, като безвъзмездно продоставят услуги – транспортиране на дарения и доброволци, готвене за медицински лица и възрастни хора, координиране на кампании и др.
Огромен брой хора доброволстват, като координират дарителски кампаниии и организират цялата логистика за предоставянето на конкретна апаратура и консумативи за болници в София и страната (кампания #ЗаДоброто).
Изключителен е приносът и на медиите, които популяризират широко даренията и дарителите с имената им и така провокират още по-голяма вълна от съпричастност, се казва още в информацията, предоставена от Българския дарителски форум.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.