Доживотен затвор за шофьорите, причинили катастрофа и смърт след употреба на алкохол. Тези промени в Наказателния кодекс предлага главният прокурор Иван Гешев. Ще бъдат ли приети предложенията му?
"Това са мерки, които не биха дали резултат. Нормално е главен прокурор да иска по-строги наказания за виновните. След всеки такъв тежък инцидент се предлага вдигане на глоби, а накрая резултатът пак е същият", каза за "Денят ON AIR" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Според него, каквото и да бъде предприето в посока конфискация, наказания, това може да сработи, след като се направи така, че административно-наказателният процес да стане ефективен.
"Повече от 109 млн. лева несъбрани глоби има само за последните 3 години. Това руши общата дисциплина на пътя. Обучението също не е на ниво. Има проблем с безопасната инфраструктура, с организацията на движението", смята Милчев.
По думите му манталитетът се изгражда с правилата, законите и образованието.
"Във всички европейски страни нарушителят се гони докато се хване, след това той гони. Законът за административните наказания и нарушения е от 1968 г. Нуждаем се от много сериозни реформи в пътната безопасност", коментира експертът в ефира на Bulgaria ON AIR.
Богдан Милчев обясни, че трябва извънредно законодателство, което да третира по нов ред административните нарушения на пътя.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.