Дистанционното обучение ще продължи като алтернативна форма на присъственото, защото днешните и утрешните деца ще трупат знания все повече пред екрана, а не от книгите. Идеята на МОН е то да е до 20% от часовете.
Електронната система тръгна буквално за два дни, след като беше въведено извънредното положение в страната заради коронавируса, но анализът за нейната ефективност все още не е направен, защото е нужно време за това.
"Обучението от разстояние в електронна среда има предимства и недостатъци и нашата политика не е да замества присъственото обучение, но от друга страна трябва да се има предвид, че дигитализацията на света е неизбежна и че днешните ученици ще учат все повече на екран, а не на книжен носител“, призна по време на парламентарния контрол просветният министър Красимир Вълчев.
Той добави, че образованието е и социализация, и възпитание, което обаче не може да се състои в дистанционна форма."Най-доброто обучение е присъственото в класната стая, нищо не може да замени прякото взаимодействие с преподавателя. Част от знанията, уменията и компетентностите не могат да се научат в електронната среда. Такива са социално – емоционалните умения, развитието на мотириката, недостатъци които предполагат децата да са в класната стая", коментира министърът.
Според него в същото време трябва да се отчете, че днешното и утрешното поколение деца ще учат все повече от електронни ресурси и учителите трябва да ги насочат към правилните източници, защото в противен случаи те пак ще стоят пред екраните, но ще са под влиянието на социалните мрежи и други алгоритми.
Така че концепцията на МОН е електронното обучение да е само аварийна алтернатива на присъственото, но да се използва по време на грипните ваканции.
"Средно 10% или 3 седмици се губят заради извънредни ваканции", отчете Вълчев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.