IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Увеличават се жалбите за неосъществени почивки

Облекченията са предимно за туроператорите

Снимка: Pixabay

Снимка: Pixabay

Редица хора се оплакват, че почивките им, за които са платили капаро, са се провалили и сега искат да получат парите си. От въвеждането на извънредното положение досега почти двойно са се повишили жалбите на потребители за почивки, които няма да се състоят, в сравнение със същия период на миналата година. Това каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
 
"Извънредното законодателство предвиди по-скоро облекчения за бизнеса във връзка с това, че се удължиха сроковете, в които туроператорите са длъжни да възстановят парите на потребителите", допълни Маргаритов.
 
Извънредното законодателство е относно пакетните пътувания с туроператори - хотелско настаняване и транспорт.
 
"Когато става въпрос за индивидуални резервации за хотелско настаняване, тогава се прилагат класическите правила на закона за туризма и в зависимост от условията, при които е направена резервацията, потребителите могат да получат обратно парите си, щом такава опция е съществувала при резервирането на дадената почивка", посочи още Маргаритов.
 
Комисията за защита на потребителите съветва потребителите, които са направили резервация за почивка, да водят преговори с туроператорите, дори и да се отлага във времето съответната почивка.
 
"Това, което коронакризата показа, е нещо друго, то малко излиза извън сферата на потребителска защита, но аз го видях, провеждайки срещи още от самото начало на извънредното положение с представители на тези компании и то е, че те нямат достатъчно надеждни договори със своите партньори, имам предвид с хотелите, с авиокомпаниите. Един от големите проблеми, които се появява сега в момента и той води до това удължаване на сроковете за връщането на парите, е, че туроператорите се явяват в една доста непредвидена позиция, при която те са платили пари на хотели, на авиокомпании, но тъй като нямат достатъчно надеждни договори с тях, претенцията да си ги върнат е доста сложна и обикновено се отнасят до арбитражни съдилища, което макар и косвено се отразява и върху потребителите", подчерта Димитър Маргаритов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата