Кирилицата, Мадарският конник и Царевец са в надпревара да се превърнат в „българският символ“ в кампания, организирана от Българската асоциация за бизнес и туристическа информация, целяща чрез всенародно допитване да се изберат най-достойните и ярки символи на нашата страна, с които да се представяме в Европа и света.
В категорията Културно-историческо наследство водещ към момента е именно Царевец, следван с почти равни резултати от Мадарския коник, кирилицата, Рилския манастир.
В категорията Природни забележителности на първо място са Седемте рилски езера, след тях отговорите са „Балкана“ и „еделвайса“, уточняват от асоциацията.
В категорията Храни и напитки с категорична преднина е киселото мляко, последвано от баницата и шопската салата.
До момента в кампанията са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като от чужбина са около 7%. За да получи още по-голяма мащабност, инициативата предвижда гласуването да се проведе и чрез талони, разпространени в пощенските станции в страната.
В края на кампанията се предвижда разпространението в страната и чужбина – чрез големите туристически и търговски изложения, българските посолства по света и европейските институции в Брюксел - на промоционални продукти, които ще представят избраните символи.