Миналата седмица шофьор бе глобен заради закъсняла валидация на винетката, оказа се, че тя е станала активна чак след 30 минути. Но този проблем изглежда незначителен на фона на случай, при който шофьор си закупува винетка за лек автомобил. И се оказва, че плаща за ремарке.
"Станах жертва на некачествен софтуер по услуга предоставяна от мобилен оператор. На 26.06.2020 г. закупих годишна електронна винетка през приложение на оператора за лек автомобил (регистрационния номер се пази в редакцията - б.а.), за което получих следния СМС: "Успешна покупка! Твоята годишна електронна винетка за регистрационен номер (...) с цена 97.00 лв. за МПС е активна. Номерът на винетката е 20062661128179. Валидност от 26.06.2020 18:32 до 25.06.2021 23:59". На 2 август ме спряха от БГ ТОЛ в района на Русе, и ми казаха, че винетката ми е невалидна. Показах горния СМС в който пише, че имам валидна винетка за МПС със същия рег. номер, но по тяхно твърдение съгласно данните в АПИ, автомобилът се води каравана или ремарке. Цената на стикера е идентична! Посъветваха ме да си купя отново винетка, тъй като имам няколко глоби през този период. На 2 август закупих отново седмична винетка за същия автомобил за 15 лв. На 16 август закупих отново годишна винетка за същия автомобил, отново за 97 лв. Не знам до момента колко ми струва годишната винетка за посочения автомобил. Две винетки по 97 лв., една за 15 лв. и няколко глоби по минимум 70 лв.", заяви пострадалият шофьор пред Dnes.bg и допълва, че търпи не само материални, но и морални щети.
В телефонен разговор от АПИ обясняват, че не носят отговорност за грешката. Отговорът от мобилния оператор е същият. Сега последната надежда да се изчисти този проблем е Комисията за защита на потребителите, където също е пусната жалба.
Независимо, че шофьорът е закупил втора винетка, пак за същия автомобил - и в момента при справка в сайта на БГ ТОЛ излиза, че тя е за ремарке. А глобите си вървят...
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.