IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Омбудсманът: Компенсация за клиенти, останали дълго без топла вода

Диана Ковачева изпратила препоръки до КЕВР и "Топлофикация София"

Снимка: Омбудсманът на Република България

Снимка: Омбудсманът на Република България

Омбудсманът Диана Ковачева поиска от "Топлофикация София" да компенсира гражданите, които остави без топла вода над два месеца, съобщиха от пресцентъра на интситуцията.

Ковачева е изпратила препоръки до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) доц. д-р Иван Иванов и до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров с искане да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в столичния кв. "Драгалевци“.

Тя е настоявала също КЕВР да извърши извънредна проверка на столичната топлофикация за причините, довели до тежката ситуация.

Препоръките на омбудсмана са отправени във връзка с постъпилите жалби от жители на района срещу безпрецедентно продължителното спиране на топлоснабдителната услуга. Гражданите изтъкват, че предварително обявените от „Топлофикация София“ ЕАД срокове за изпълнение на ремонтните дейности и строително-монтажни работи не са спазени, като освен това не е предоставена своевременно информация на коя дата ще бъде възстановено подаването на гореща вода за домовете им.

"Вярвам ще се съгласите, че това продължително спиране на горещата вода – за период от почти три месеца, е неприемливо, още повече в условията на пандемия и извънредна епидемична обстановка в България. Започна учебната година и липсата на тази услуга затруднява още повече семействата с деца“, подчертава Диана Ковачева в писмото си до председателя на КЕВР.

Общественият защитник припомня, че на 2 юни тази година на сайта на КЕВР е била публикувана информация, според която енергийният регулатор е изискал от ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД в 3-дневен срок да предостави изчерпателна писмена информация по обявения график за извършване на планови ремонти и строително-монтажни работи през неотоплителните месеци.

Дружеството е следвало да посочи конкретни данни за броя на засегнатите абонатни станции и броя на засегнатите клиенти. Комисията е изискала и информация относно възможностите за оптимизация на планираните дейности с цел максималното им ускоряване.

„Резултатите от предприетите от КЕВР действия за съжаление не станаха известни на обществото“, отбелязва омбудсманът и настоява в 14-дневен срок председателят на Комисията да прецени възможностите да се изиска от дружеството да изплати справедливи компенсации на засегнатите граждани за всеки ден закъснение на ремонтите спрямо първоначалните срокове.

В препоръката към изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД доц. Ковачева поставя също така искане да бъде създадена необходимата организация и контрол за пълно и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура в кв. „Дървеница“ – зелени площи, детски площадки, улици и тротоари.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата