IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Борисов: Газопреносната ни система е модернизирана с най-доброто

Премиерът провери изграждането на компресорна станция "Расово"

Снимка: Правителствена пресслужба

Снимка: Правителствена пресслужба

Газопреносната ни система е модернизирана и реверсивна, с най-добрите компресори, така че можем във всички посоки да транспортираме газ. Това заяви премиерът Бойко Борисов, който направи оглед на изграждащата се в момента компресорна станция "Расово".

Направили сме инвестиция в компресори за 360 млн. лв., като по този начин имаме не само диверсификация, но и даваме възможност на българския бизнес и потребители на най-ниска цена да им се доставя газ и да се транспортира, посочи той.

Расово и другата компресорна станция "Нова Провадия" ще служат за повишаване на налягането по трасето на Балкански поток. На КС „Расово“ вече са монтирани трите компресорни агрегата, произведени от американската компания Solar Turbines. Други четири броя от същия вид компресорни агрегати от най-ново поколение е предвидено да бъдат монтирани и на КС "Нова Провадия". Агрегатите ще бъдат снабдени с ниско емисионни горивни камери и ще отговарят на всички изискванията на екологичното законодателство, съобщиха от правителствената пресслужба.

Продължават да се изпълняват строително-монтажните работи на бъдещата площадка на КС "Расово", като се очаква те да приключат през месец декември. На площадката освен трите газотурбокопресорни агрегата ще бъдат разположени също административна сграда, производствени и обслужващи сгради. Общата стойност на договора за проектиране, доставка и изграждане на двете компресорни станции възлиза на близо 180 млн. евро.
 
Компресорните станции са ключови за реализацията на проекта "Разширение на газопреносната инфраструктура от българо-турската граница до българо-сръбската граница". Линейната фаза на проекта също е в напреднала фаза на изграждане. Сама по себе си тя представлява инженерно предизвикателство предвид тежката геология на места и трасето, което пресича множество естествени препятствия като реки, канали, дерета, автомобилни пътища, ж.п. линии и друга техническа инфраструктура.

Изпълнението на проекта не спря дори по времето на извънредното положение заради пандемията от COVID-19, като се работи при спазване на противоепидемични мерки. Наред с това се полагат сериозни усилия за опазване на културното наследство като с мащабни археологически кампании не се допуска унищожаването на археологически ценности при строителството на газопровода. През настоящата и през изминалата година са проучени общо 87 обекта по трасето на Балкански поток, като най-важните резултати са от разкопките при с. Владиня и гр. Летница.

Очаква се на голяма изложба в Националния археологически институт с музей на БАН да бъдат представени най-интересните находки от проучванията по Балкански поток. Общият размер на направените разходи за археологически проучвания възлизат на над 18 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата