Пандемията ни кара да ядем повече, показват данни от годишен доклад на международна компания, свързан с глобалните тенденции и ролята на продуктите за похапване в живота на потребителите, съобщи БТА.
Почти 9 от 10 възрастни в световен мащаб (88 на сто) казват, че хапват повече (46 на сто) или са запазили навиците си (42 на сто) по време на пандемията,в сравнение с времето преди нея. Милениалите и тези, които работят от вкъщи в момента, споделят, че предпочитат малките похапвания пред основните хранения (съответно 70 на сто и 67 на сто).Повече от половината от анкетираните споделят, че честите и леки похапвания са били "спасителното средство" по време на пандемията (52 на сто), особено за родители, които работят от вкъщи (69 на сто).
Моментите на похапване спасяват хората от самота и са възможност за споделяне и контакт, тъй като 3-ма от 4-ма възрастни в световен мащаб са осъществили връзка с някой друг чрез храната през последните 6 месеца (77 на сто), включително да я приготвят и хапват заедно (40 на сто), да подарят продукт за похапване (31 на сто) или дори да пазаруват хранителни стоки за някой, който не може да го направи сам в момента (29 на сто).
Потребителите също така подчертават важността на продуктите за похапване за по-здравословен начин на живот и повишаване на емоционалното благосъстояние.
Две трети вярват (65 на сто), че настоящата пандемия ще има дългосрочно въздействие върху начина, по който консумираме като общество. Близо две трети от възрастните (64 на сто) в световен мащаб казват, че планират да продължат да имат чести хранения през целия ден, за разлика от традиционното хранене три пъти на ден.
Шест от 10 споделят или 58 на сто казват, че честите похапвания ще бъдат част от тяхното "ново нормално" дори след приключване на пандемията.