За да се намали замърсяването на въздуха в големите градове, от Министерството на транспорта въвеждат нови 5 екокатегории за автомобилите, които ще възпрепятстват маменето на системата. Те няма да отговарят на поставената еврокатегория от производителя.
"У нас има доста автомобили, които отговарят на висок евростандарт. На такъв автомобил, когато бъде премахнат катализаторът, той може да попадне в по-ниска екологична група. Именно затова е тази инициатива - да имаме реално отразяване на техническото състояние на автомобилите", заяви зам.-председателят на Комисията по транспорта в СОС Зафир Зарков.
"В зависимост от изгорените си газове автомобилът ще бъде разпределян от първа до четвърта група. Пета група е тази група на електроавтомобилите и хибридните автомобили", коментира управителят на пункт за технически прегледи Малинка Бондаренко пред Bulgaria ON AIR.
От 12 юли се въвеждат нови стикери за годишен технически преглед, които ще носят информация за екокатегорията на автомобилите.
"До месец май във всички пунктове за технически прегледи ще бъдат осигурени необходимите технически средства, с които ще се издават новите документи. Ще се вписва информация в чипа, който е в стикера и ще бъде поставен на предното стъкло на автомобила", поясни изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.
Столичният общински съвет обсъжда зоните, където движението на стари автомобили ще бъде ограничено. В София тече подготовка за въвеждането на новата система.
"В момента сме се спрели на две зони, едната, която обхваща централната градска част, и една по-широка. Дискутира се и при какви параметри на автомобилите и в какъв времеви срок да бъде ограничавано тяхното движение, за да не замърсяват допълнително", каза Зафир Зарков.
Новата наредба има за цел да спре злоупотребите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.