Австрийският вестник "Виртшафтсблат" пише днес, че вече над 100 хиляди българи са гласували в кампанията за определяне на национален символ, с който страната да се отъждествява.
Публикацията е със заглавие "В търсене на българския Лувър или Танго", съобщава DW.
Въпреки присъединяването си към ЕС, България остава "анонимна" за европейските граждани, които продължават трудно да я разпознават и свързват с нещо конкретно, пише изданието.
"Виртшафтсблат" посочва, че сред 33-те водещи предложения са връх Мусала, нос Калиакра, Перперикон, Рилският манастир, крепостта Царевец, традиционната българска ракия и мелнишкото вино, луканката, кирилицата и други.
Dnes.bg припомня, че целта на кампанията, която започна през април 2007 г., е българите сами да изберат най-характерните символи, с които да бъде разпознавана и популярна страната ни в Европа и в света.
Инициатор на проявата е Българската асоциация за бизнес и туристическа информация (БАБТИ).
От постъпилите чрез анкетни карти във виртуален информационен портал близо 20 000 предложения бяха избрани 33 символа, за които да се гласува.
Символите са разпределени в категориите "Природни забележителности", "Културно и историческо наследство ", "Храни и напитки" и "Глобален символ".
От БАБТИ предлагат избраният в категория "Глобален символ" да бъде отпечатан на българските евромонети.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.