След катастрофата с автобус на АМ "Струма" стана ясно, че отсечката, на която се случи трагедията, не е част от АМ "Струма" и няма акт 16. Светлинната маркировка също не е като по другите пътища - тя свети ту в червено, ту в бяло или изобщо не свети.
От АПИ обясняват това с факта, че светлоотразителните елементи са в края на експлоатационния си срок и предстои подмяна на елементите. Тогава те ще светят в червено.
"Транспортните престъпления, за съжаление, са най-често срещаните. Ако пътната обстановка е усложнена, това не се приема като облекчаващо обстоятелство за водача, а точно обратното - утежняващо, защо Закона за движението по пътищата възлага на водача отговорността и задължението да се съобразява с пътната обстановка", това каза в ефира на Нова тв адв. Силвия Петкова, експерт по наказателно право.
"По начало АПИ има задължение да поддържа републиканските пътища, отговорност носи държавата чрез Агенцията", разясни тя.
"Включване на даден участък или път към републиканската пътна мрежа става чрез Министерски съвет и министър на транспорта", добави юристът.
Адвокатът добави, че при инцидент от разследването става ясно към кого да се насочи отговорността, по принцип това е първо водачът.