Данните от Черния петък за 2021 г. показват спад в общия брой подадени заявки с 16% спрямо същия период на миналата година. Наблюдава се сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка. Финалното заключение е, че клиентите тази година са били по-прецизни в избора си. Били са склонни да направят по-обмислени и по-скъпи покупки, което може да компенсира спада в заявките, сочат данните на дружеството за потребителско кредитиране, предава "Монитор".
Най-търсените покупки тази година са били компютрите, телевизорите и мобилните телефони. Общият дял на тези три продукта от всички продажби е 62%. След тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатичната и отоплителна техника.
Миналата година 52% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат ръст с 10% или 62% от клиентите. Отделно данните от проучването отчитат покачване на онлайн заявките в деня на Черния петък и стабилни нива по време на почивните дни.
Тази година делът на жените продължава да нараства, като се отчита повишение с 3% спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-39 години, като се отчита лек спад с 2% спрямо 2020 г. По-голямата част от купувачите, попадащи във възрастова група 39-50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29-39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.