"30% от всички сигнали са свързани с ВиК проблеми - цена на вода, липса на вода, лошо качество на водата, следвани от тези за цената на тока". Това заяви пред bTV омбудсманът проф. Диана Ковачева.
Тя обясни, че потребителските проблеми с тока, парното и водата изискват и законодателни промени.
"На ход е КЕВР, изпратих до председателя писмо да не се увеличава цената на тока и парното. Виждам, че вчера експерти коментират, че това действително може да стане, ако КЕВР използва всички резерви и механизми. Говори се за намаляване на ДДС. А още през есента ЕК предвиди и предложи мерки", обясни омбудсманът.
Ковачева каза още, че се работи и по случаите на длъжниците, които имат много бързи кредити.
"Има случаи, при които се теглат 1000 лв., плаща се още толкова, защото е експресно разгледано искането и няма поръчител, докато подписвате се плаща още 3000 лв. Намесваме се при такива жалби, опитваме се да разсрочим дълга, те погасяват само лихвите, главницата остава", обясни Ковачева.
И изтъкна, че върху колекторските фирми и тези за бързи кредити няма държавен контрол.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.