Публичният градски транспорт да стане безплатен и услугата да се финансира от държавните и общинските бюджети – за това настоява Конфедерация на труда "Подкрепа", обяви икономическият съветник в синдиката Ваня Григорова на кръгла маса за ролята на обществения транспорт в условията на пандемия и енергийна криза.
"Това е вариантът да намалим драстично въглеродните емисии, няма как да стане с допълнително орязване и с увеличение на цените на превозните документи. Виждаме борбата между двете власти – централна и местни власти, кой да поеме отговорността. Който и да поеме отговорността, е ясно, че това ще дойде през данъци и такси, които се събират в държавния бюджет, съответно общинския бюджет, защото безплатно ползване все пак не означава безплатен труд, безплатни резервни части и безплатни горива", каза Ваня Григорова, цитирана от БНР.Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че в момента финансовата ситуация в столичния градски транспорт е изключително тежка.
"Държавата предоставя около 10 процента от това, което финансира общината. Нека не забравяме, че нищо безплатно няма, всичко се плаща по някакъв начин. В момента данъците на софиянци – над 35%, отиват за подкрепа за градския транспорт. Това означава, че други проекти са пренебрегнати, които са също доста важни," обясни Фандъкова.
С актуализацията на държавния бюджет от 1 юли Столична община настоява да ѝ бъдат отпуснати допълнителни поне 120 милиона лева за градския транспорт. Засега не се предвижда увеличение на цената на билетите.
Вижте още в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR