Фондация “Работилница за граждански инициативи” (ФРГИ) за трета поредна година връчи наградите “Заедно” за най-добра кампания за набиране на средства.
На официална церемония в Гранд хотел София на 15 юли бяха обявени победителите в различните категории на конкурса:
І. Категория: Най-добра кампания на Неправителствена организация
Победител: Фондация “Обществен дарителски фонд – Стара Загора” за кампанията “Да спасим гората!”
ІІ. Категория: Най-добра кампания за набиране на средства.
Победител: Фондация “За нашите деца” с кампанията Трябва ли да можеш да ходиш, за да ходиш на училище?
ІІІ. Категория: Най-много набрани средства.
Победител: Гражданска благотворителна инициатива “Спаси, дари на…” с кампанията “Спаси, дари на дете бъдеще, надежда, усмивка”
ІV. Категория: Най-иновативна кампания за набиране на средства.
Победител: Сдружение “Настоящи и бъдещи майки” с кампанията “Пролетна приказка”
Номинациите и победителите в категориите за журналист и медия се определят в сътрудничество между Фондация Работилница за граждански инициативи и Български дарителски форум.
Категория: Журналистическа награда ЗАЕДНО 2008.
Победител: Николета Попкостадинова, в. Капитал.
Категория: Печатна медия Заедно 2008
Победител: Business Week
Категория: Електронна медия Заедно 2008
Победител: Дарик радио
Специалната награда за “Гражданска позиция, провокираща дебат”. Георги Ангелов за “Даренията крият данъчни капани” и на Иван Бедров за “Нетактично за Българската Коледа”
Церемонията по връчването на наградите “Заедно” тази година се осъществи с медийното партньорство на Dnes.bg, TV 7, RFI България и в. Телеграф, както и с подкрепата на Coca-Cola и мебелна къща ORT.
Наградите се провеждат за трета поредна година по инициатива на ФРГИ с цел популяризиране и поощряване на добрите практики за набиране на средства.
“Заедно” има за цел да отличи най-добрите кампании за набиране на средства, осъществени от различни институции в периода юни 2007 – юни 2008 г.
Основни фактори при оценяването на номинираните кампании са: финансовите резултати от кампанията, прозрачността и ефективността на събирането и разпределянето на средствата, иновативността и креативността на кампанията, партньорската подкрепа и не на последно място обществената полза.