IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Българинът се ограничава, голямо е увеличението при зеленчуците

От търговските вериги твърдят, че надценка при тях няма, а печалбата им е минимална

Българинът се ограничава, голямо е увеличението при зеленчуците

Вwww.bgonair.bgсе още се наблюдава ръст на повечето от основните хранителни продукти, като това личи най-вече при плодовете и зеленчуците.

В магазина салатата струва над 3лв., като на пазара тя е поне 80 ст., установява екип на Bulgaria On AIR.

Потребители са възмутени от голямата разлика в цената на салатата в супермаркетите и на пазара.

"Не съм идвала отдавна на пазара, но като гледам и тук е доста скъпо. Маруля 2 броя за 1,50 лв. Иначе са по-скъпи, скоро не съм купувала, защото съм се ограничила от много неща", сподели клиент.

"Специално на този пазар цените са уравновесени. Качеството е под съмнение, но в големите магазини продължават да поддържат високи цени", коментира друг клиент.

Има голяма разлика и в цените на хранителните продукти в различните градове.

"Цените в Бургас са двойни в сравнение със София. 1,50 лв. два броя маруля, в Бургас под 1,50 лв. за брой няма", каза купувач.

Освен плодовете и зеленчуците, сериозно поскъпване бележат и яйцата. В магазините 6 броя могат да бъдат купени за 4,00 лв. Според Съюза на птицевъдите обаче яйцата у нас са сред най-евтините в Европейския съюз.

"Цените на едро от завод са преизчислени към единична цена за яйце - 28 стотинки без данъци и разходи за транспорт. Цените са едни от най-ниските в ЕС", посочи председателят на Съюза на птицевъдите Ивайло Гълъбов.

Въпреки по-ниските цени на пазара - продавачите отчитат по-ниски продажби спрямо миналата година.

"От всичко по-малко взимат, не взимат чак толкова големи количества, което ни е нужно за деня", смята продавачката Лидия.

От търговските вериги твърдят, че надценка при тях няма, а печалбата им е минимална.

"Не са веригите, които вдигат сериозно цените. Ние получаваме продуктите от производителите, които имат по-високи разходи. Следователно ни продават продуктите на по-висока цена. Ние също трябва да имаме някакъв марж на печалбите, за да покрием своите разходи и да имаме някаква малка печалба. Веригите магазини печелим 2 ст. на всеки лев, който постъпва в магазина. Това са 2% печалба", каза изпълнителният директор на голяма верига хранителни магазини Вигинтас Шапокас.

Според прогноза за февруари на "Евростат" средното поскъпване на храните в Еврозоната е 15%. В сравнение у нас средно цените на хранителните стоки достигат 25% за януари на годишна база.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата