IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Знаем ли как да върнем стоки, закупени онлайн?

Трябва да се пази опаковката за връщане на стоката, посочи Соня Спасова

Знаем ли как да върнем стоки, закупени онлайн?

На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. В момент на повишаващи се цени и нестихващи промоции идва въпросът знаят ли потребителите правата си.

"Има хора, които се интересуват, има такива, които искат да научат предварително, има и трети - които смятат, че няма да има проблем, но след това ни търсят. Оплакванията в Европейския потребителски център в България, конкретно при онлайн пазаруването, е че невинаги се обръща внимание къде трябва да върнем стоката, ако тя не ни хареса", каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в студиото на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR тя посочи, че трябва да се пази опаковката за връщане на стоката, но при направена поръчка е необходимо тя да бъде потвърдена. "Трябва да имаме имейл, в който да имаме указан номер на поръчката, срок за доставка. Хубаво е да се пазят касови бележки и документи", коментира Спасова.

Тя посочи, че им сериозен скок тази година с около 30% спрямо същия период на миналата година, свързан с правото на връщане.

"Една голяма част от стоките, купени онлайн, могат да бъдат върнати. Нашите наблюдения показват, че основните проблеми, за които ни търсят потребителите, е това право на упражняване на отказ", обяви гостът.

Наблюдава се повишаване на броя на хората, които използват опцията да купят сега и да платят по-късно, стана ясно още от думите на Спасова.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата