Съвременното ежедневие е твърде забързано, динамично и хаотично, за да намерим достатъчно време и за управление на сградата, в която живеем, работим, отдаваме под наем или използваме за други бизнес или неикономически цели. Но да я зарежем на произвола на съдбата не би било нито умно, нито правилното решение. Така я подлагаме на редица рискове като бърза амортизация, влошаване на условията в общите и части, криминогенни и природни фактори, водещи до опасности като грабежи, взлом, заплаха за нашия живот и здраве, бедствия и така нататък.
На помощ при липса на време за надлежно и ефективно управление на сградата идват фирмите вход мениджър и професионалният домоуправител. Защо си заслужава да се възползваме от тях и как да го направим оптимално и разумно, ще разберете в следващите редове.
Защо да не оставяме нашия вход без професионален домоуправител?
Услугата професионален домоуправител е най-надеждният начин да разполагате с експерт по Закона за управление на етажната собственост. Пакетът от дейности, компетенции и експертизи, които той притежава ви носят редица предимства, в това число сигурност, удобство и пестене както на време, така и на пари. Към днешна дата според приетите нормативни разпоредби у нас, за входа и всички общи части на жилищната сграда следва да се грижат собствениците и обитателите под наем. Доскоро стандартният управленски вариант предполагаше избор на собственик, обитател или ползвател в сградата за изпълнение на функциите по нейното управление. Според статистиката обаче резултатите от неговата дейност невинаги са задоволителни. Специалистите сочат, че когато потребителите избират старомодния в лицето Общото събрание вместо да наемат професионален домоуправител, те се сблъскват със следните проблеми:
· Управлението на сградата се осъществява в конфликтна среда. Основният проблем при вземане на общи решения се съсредоточава в това, че за тях се иска мнозинство след гласуване. То обаче почти никога не се постига, а дори да се стигне до него (над две трети от живущите да са съгласни с дадено предложение), винаги остават недоволни собственици. В крайна сметка, между живущите постоянно се създават условия за спорове и кавги, които пречат на нормалното и ефективно управление на сградата.
· Липсата на време не позволява на назначения на длъжността „домоуправител“ от Общото събрание на собствениците да изпълни своите задължения. Ако в миналото това е било възможно, при динамиката на съвременното ни ежедневие подобна допълнителна отговорност би затруднила всеки. Все по-често съвременният човек се оплаква, че не му достига времето за своите собствени дела и ангажименти, та какво остава за нови такива?
· Затруднения в събирането на месечните такси за управление на сградата. Основният финансов проблем в решението домоуправител да бъде избран от собствениците, е, липсата на справедлива подялба на възникващите разходи. Много често в сградата се появяват некоректни лица, които отказват да плащат месечните си такси или постоянно ги просрочват. Това води както до невъзможност да се покрият текущите нужди на сградата, така и до допълнителни вътрешни конфликти.
· Занижена ефективност в поддържането на сградата. Основният проблем на назначения домоуправител е, че не познава в детайли законовата нормативна база за своите задължения, както и за предписанията за осигуряването на минимални удобства и нормални жилищни условия в поверения обект. Нещо повече – дори той да е наясно с тях, той няма нужната квалификация, контакти с изпълнители и експертиза за приемане на оптимални решения и оферти за сградата. Всичко това води до нейното по-бързо амортизиране и дори до занижаване на пазарната цена на всеки прилежащ към нея частен имот.
Какво представлява услугата за вход мениджър?
Вход мениджър е професионална платена услуга, предоставяща комплексно обслужване по поддържане и осигуряване сигурността на една сграда. Най-общо казано тя включва всичко, което вътрешният домоуправител и касиер извършват за поддържането на обекта. Тук спадат организирането на общи събрания, събиране на месечни такси за обслужване и разходи, организиране на ремонтни дейности, подготвяне на различен тип документи, наемане на изпълнители и други. Услугата вход мениджър обикновено се предлага с определен срок и има абонаментен характер. Обвързана е с актуалното за екипа вход мениджър работно време, но на практика той е на разположение 24/7 за клиентите, когато става дума за непредвидени обстоятелства, рискове или неотложни нужди.
Така стигаме до основната разлика между управлението на сграда от някой от собствениците и от вход мениджър. Във втория случай за даден обект се грижи не един човек, а цял екип. В този екип са назначени служители по различни дейности – например, за събиране на месечни такси, за разходването им, за поддържането на сигурността чрез специални технически средства, за решаване на правни въпроси. Когато потребителят се възползва от услугата вход мениджър, той не получава просто един домоуправител, който стои денонощно в сградата. Вместо това, за неговата сграда се грижат различни експерти от следните отдели:
· Административен – свиква общи регулярни събрания, както и извънредни срещи за обсъждане на неотложни въпроси
· Финансов – събира месечните такси, съставя отчети и извършва плащания за конкретните разходи
· По техническата база – предприема действия по ремонтирането и облагородяването на сградата
· Юридически – подготвя, оформя, изпраща и приема документи, свързани с управлението на сградата
· Комуникации – услугата включва постоянна връзка с кол центъра на компанията за подаване на сигнали, запитвания, предоставяне на предложения и други
Тези обособени отдели във вход мениджър компаниите изпълняват отделните части на общата управленска услуга. Дейността им е строго координирана чрез специален софтуер, в който надлежно се описват както проблемите на клиентите, така и предложенията, респективно решенията им. Нещо повече – тази информационна система е достъпна за всеки служител, в резултат на което се гарантира последователност, прозрачност и максимална ефективност в изпълнението на отделните дейности. Клиентът също може да влиза в софутера и своевременно да преглежда за какво се изразходват заплатените от него абонаментни такси за вход мениджър. и тяхното разрешаване. Този системен подход изключва наличието на един отговорник за всички задължения. Вместо това, отговорността се разпределя и то в съответствие с компетенциите на съответните експертни звена. Така се спестява рискът даден проблем да бъде отлаган или неефективно разрешаван.
Какво включва услугата за професионален домоуправител и вход мениджър?
Услугата вход мениджър предоставя базисен пакет от действия и мерки за управление на даден имот. Този базисен пакет може да бъде модифициран в зависимост от допълнителните клиентски нужди. Така например, на пазара се предлага ВИП обслужване, което включва екстри като озеленяване на общите външни части, поставяне на физическа денонощна охрана и други. В базисната услуга се включват следните групи включени дейности:
· Администриране – създаване на организация за управлението на сградите в зависимост от предварително установените в нея проблеми и налични условия. На базата на този план се приемат правилници за вътрешния ред, както система за навременно изпълнение на публични задължения (регистрация в общината, подаване на заявления до различни държавни административни органи и други)
· Финансова част – събиране на таксите, отчитането на тяхното изразходване и предоставяне на широк кръг от гъвкави опции за плащане.
· Плануване и извършване на подобрения – ремонтни дейности, в това число предлагане на оферти от различни изпълнители, събиране на документи и тяхното предаване на техническите;
· Техническо обслужване – отстраняване на дребни текущи неизправности;
· Юридическа част – водене на дела срещу недобросъвестни собственици (извършващи нарушения или неплащащи навреме своите такси), представителство пред институции, оформяне на документи в комуникацията с трети лица и т.н.
4 предимства при използването на услуга за вход мениджър
Готови ли сте да инвестирате от собственото си време за събиране на задължения от живущите във вашата сграда? Смятате ли, че организираните общи събрания във вашия вход дават реални резултати за подобряване на условията на живот и работа? Мнозина потребители избраха по-лесния и ефективен вариант, а именно използването на услугата вход мениджър. Тя ви носи следните неоспорими предимства.
Възможност за проверка и плащане на сметка онлайн
Край на изпуснатите срокове и просрочени задължения! Специализираната услуга вход мениджър ви дава възможност да извършвате всички актуални плащания през удобен дигитален метод – телефон, компютър и така нататък. Освен това, вече винаги ще сте наясно за какво отиват средствата ви, както и дали има реална необходимост от събирането на допълнителни такива.
Клиентски портал – управлявай и се осведомявай за общите части своевременно
Услугата вход мениджър върви ръка за ръка със специална онлайн платформа със свободен достъп за всеки от обитателите на вашата сграда. Благодарение на клиентския портал собствениците и трайните наематели могат да следят в реално време развитието на актуални проблеми и тяхното разрешаване, подобренията, извършени в името на по-високо качество в условията на живот и други.
Дежурни аварийни линии за спешни и неотложни случаи и събития
Засядане в асансьора, паднал бушон на цялата сграда или теч на покрива на сградата – това вече не са непредвидени обстоятелства, които ще обърнат с главата надолу целия ви перфектно подреден работен ден. С тези проблеми ще се заеме екипът по вход мениджър. Той разполага със спешен телефон, на който можете да звъните и извън работно време, както и в почивни дни.
Професионален екип, който знае как да се погрижи за вашата сграда
Дори да се справите с нелеката задача за организиране на общи събрания във вашия вход, колко голямо е доверието ви в неговите членове? Всъщност, и най-съвестните сред тях не притежават необходимите качества, опит и знания за навременно, правилно, финансово ефективно и практично управление на общите части. Професионалният вход мениджър екип не просто е запознат с действащия Закон за управление на етажната собственост, но и има достатъчно наблюдения върху основните нужди и проблеми на една сграда. Ето защо неговите членове ще се справят перфектно с нейната поддръжка.
5 съвета при избор на фирма за вход мениджър
Ако сте се убедили в ползите от използване на професионална фирма за управление и техническа поддръжка на вашата сграда, преди да подпишете задължителната вход мениджър декларация и абонаментен договор, направете проучване. То ще ви помогне да изберете максимално най-добрия вариант за екип и набор от желани услуги, съобразени конкретно с вашия имот и нуждите му. Възползвайте се от следните насоки при избор на фирма за вход мениджър и професионален домоуправител.
Вижте кой работи за фирмата и дали тя е легитимна
За да си спестите бъдещи неприятности и неуредици, е задължително да наемете 100% легитимна вход мениджър фирма. Повече от препоръчително е да се доверите на компания с добра репутация и сериозен опит на пазара с голям брой клиенти. Преди консултацията относно услугите й, се запознайте и с нейните служители. Осведомете се за нивото, числеността, опита и начините за подобряване на квалификацията на служителите.
Проверете какви са условията за отказ и прекратяване на договора с вход мениджър
Сред най-честите проблеми, които срещат потребителите в използването на услугата вход мениджър, е възможността за отказ или прекратяване на договора. Много често те подценяват ситния шрифт в документа и по този начин се лишават от правото си да спрат отношения с компанията при неудовлетвореност. В последствие, потребителите са принудени дълго време да плащат за услуга, която не отговаря на изискванията им, а с това и да лишават своята сграда от сигурност, контролиран достъп и благоприятни условия за живот. Важно е да намерите компания, която предлага максимално гъвкави възможности за промяна или прекратяване на договорените условия. Дори да откриете такава обаче, не забравяйте, че както сключването, така и прекратяването на постигнатото споразумение с фирма професионален домоуправител винаги изисква официално взето решение на легитимно свиканото Общо Събрание на собствениците.
От какво зависи цената на вход мениджър
Цената е важен фактор в избора на професионален домоуправител. Въпреки това, тя не бива да бъде водеща във финалното ви решение. Старайте се да подберете компания, която предлага максимално добро съотношение между цена и качество, а не задължително най-евтината на пазара. Най-често стойността на услугата зависи от:
· Набора от действия и помощни средства, необходими за нейното осъществяване;
· Времетраене и продължителност, включително и работното време;
· Численост на екипа за общата и техническата поддръжка;
· Наличие на допълнителни услуги, в това число и индивидуално заявени от клиента;
· Репутация и опит на компанията.
Изберете не просто професионална и опитна, но и гъвкава фирма за вход мениджър услуги
Често потребителите намират трудности в избора на професионална фирма за вход мениджър услуги, защото наличните предложения не предлагат в пълнота техните базови и допълнителни изисквания. В тази връзка, от съществено значение е да се доверите на достатъчно гъвкав екип, който може да се нагоди спрямо вашите нужди, работното ви време, начините на плащане и на обслужването изобщо. Важно е обаче подобен гъвкав модел на работа да е съчетан със строго фиксирана система за справяне на различни проблеми в сградата. Гъвкавостта не бива да се разбира като хаотичен режим на дейност, в който всеки казус се разрешава импровизирано на момента. Вместо това, компанията вход мениджър трябва да има готови, тествани и доказани работещи отговори и предложения за най-често срещаните и строго индивидуалните проблеми в сградата.
Проверете мненията и отзивите за вход мениджър фирмата
Репутацията на една компания дава най-точната конкретика за нейното представяне, опит и качество на услугите. В днешни дни, когато интернет е основен ресурс за всякакъв тип информация, можем бързо и лесно да установим дали дадена вход мениджър фирма би могла да отговори на нашите нужди и очаквания. Реалните потребителски мнения и отзиви са максимално достоверната оценка за нейните позиции на пазара, както и за предимствата й пред конкурентите, но е важно също така да знаете, че работата по управление на сгради винаги оставя някои от собтствениците недоволни, просто защото винаги дадена част от собствениците в сградата искат едно, а друга – нещо различно. Положителното в този метод на оценка е, че най-големите и известни компании са едновременно най-търсените и най-често коментираните от потребителите.
В кои градове е най-търсена услугата вход мениджър
Вход мениджър най-често се търси в населените места със значителен брой големи обществени и жилищни сгради. Става въпрос за градовете с наличие на много бизнес центрове, кооперации, блокове и комплекси от затворен тип като основни видове имоти за лично ползване.
Търси ли се вход мениджър Пловдив?
По данни на местната администрация през последните 10 години населението на Пловдив значително нараства поради постоянно увеличаващата се миграция на жители от близките по-малки градове и села. Това неименуемо накара строителните инвеститори да засилят дейността си в Града под тепетата. Съвсем логично е и броят подписани договори за вход мениджър услуги да се покачва прогресивно.
Какви са опциите за вход мениджър Бургас?
Като областен, обявен за един от най-добрите за живеене и курортен град Бургас става все по-привлекателна дестинация както за българите, така и за чужденците. Разнообразието от типовете „преселници“ към морския индустриален център създава условия за покачване както на жилищните, така и на бизнес сградите, а с тях и на търсенето на професионален домоуправител.
Има ли надеждни фирми за вход мениджър Варна?
Варна продължава да е сред най-добре развитите в икономически, културен и социален план български град. Жилищното строителство тук е на умерено ниво, което пък позволява то удачно да се съчетава с равномерно разположение на бизнес сградите в морската столица. Буквално във всеки квартал на град Варна е нужна поне една надеждна компания от вход мениджър сферата.
Най-добри ли са фирмите за вход мениджър София?
На този въпрос не бива да се отговаря еднозначно. Съвсем логично е броят на вход мениджър фирите в столицата да надвишава значително този в останалите градове. Качеството обаче е относителна величина. Освен това, София често се избира за стартова точка за откриване на бизнес, което позволява на новопоявили се неопитни и не особено гъвкави и експертни фирми за вход мениджър да отварят врати. Ето защо в столицата е най-наложително да подходите с нужното предварително проучване и сравнение на офертите за професионален домоуправител, преди да вземете крайното си решение.
Ефективното управление на етажната собственост, , лесния достъп до важна информация в сградата, особено от финансово естество, доброто ниво на хигиена и приветлива обстановка са само част от предимствата, с които без да изхабите и един час от свободното си време, ще се сдобиете благодарение на модерните вход мениджър услуги. Изборът на подходяща компания и оферта обаче е отговорен начален етап на пълната положителна трансформация за визията и функционалността на вашата сграда. Бъдете внимателни на кого поверявате своя дом или работно място.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.