Според него няма как тази "малка количка" да влачи човек 300 метра, това е сигурно.
"По-важното е какви ще са адекватните мерки. Няма адекватни мерки. Има предложени за обществено обсъждане промени в Закона за движение по пътищата, които трябва да ги гласуват депутати, които не могат да се разберат кой да е шеф на комисията. Тези мерки, които в момента са предложени като промени в закона, са пълни глупости, ще лепим по входовете на хората, че имат някъде фиш за превишена скорост, който даже не е окончателен. Това не е мярка. От сутринта слушам как псевдоексперти обясняват, че спирачният път на този автомобил бил 300 метра. Ако е имала такъв спирачен път, тази кола е трябвало да се движи с 240 км в час. Тази количка мислите ли, че може да вдигне такава скорост?", попита Радков.
Според председателя на Съюза на центровете по авто - мото подготовка Йонко Иванов стажът зад волана не е ключов фактор.
"Нека не уточняваме кой на колко е години, защото преди на "Черния Гергьовден" имаме 9 човека, които загинаха. Ако се върнем на "Черни връх" в 3:30 следите бяха заметени, коя беше тази експертна група, която отиде да направи анализ през нощта и сутринта, когато трябваше да бъде повторен? Тогава бързо закриха следите. Преди няколко дни имаше атентат, излязоха 50 човека да говорят как е станал той. Днес също имаме двама загинали човека, следите бяха покрити в ранните часове на деня. Днес МВР и прокуратура направиха втора грешка. Не излизат с ясно и точно становище, догадките започват да витаят. Тази кола с тази предна част, не може да влачи човек 300 метра на капака си", категорично заяви Йонко Иванов пред Bulgaria ON AIR.
Христов Радков уточни, че на булевард "Сливница" на всеки светофар има камери, които са платени от данъкоплатците. "Къде е материалът от тези камери? Защо на "Пътна полиция" ѝ трябваха 10 часа, за да излезе и да каже "той даде отрицателни тестове за алкохол и наркотици" и нищо друго?", попита той.
"Там има разследващ полицай, който е дошъл. 18 часа по-късно в държавата има пълно затъмнение за това, което се случва. Не може по този начин да става - само с обещания и пълно безхаберие по темата пътна безопасност. Трябва да се вземат мерки между институциите, да бъдат поканени хората, които разбират от тези работи", смята Йонко Иванов.
По негови думи в държавата липсват кадърни специалисти. "Връзките на полицаите се купуват от санкциите и глобите, които ние вкарваме", каза той.
"Последните 7 години без последните избори, всички други президентски, парламентарни и местни са заплатени от нас шофьорите. Ние сме платили 517 милиона лева глоби, а всички тези избори струват 521 милиона лева. Те издават към 2 милиона санкции на година, по санкции сигурно сме първенци, но сме първенци и по жертви, каза Христо Радков..
Няма адекватни хора, които да направят анализ, заключи той
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.