Уважаеми алкохолици и поклонници на спирта и засуканите мадами! Имаме твърде неприятна новина за вас- няма повече „Ето това чукане чаках!“, „Как са напращели! И са сочни!“, „Мъжете знаят защо“.
Няма Мара Отварачката, цицорестата Камелия и динената Галена. Няма!
АПВТСН ги забраниха. Членовете на АПВТСН повече не искат отварачки и дини, че и чукане не искат.
АПъВъТъСъНъ не е препарат срещу лемури или номерът на жълтата книжка на даскалката ви по химия (която, бъдете сигурни, е опитала от всички отрови в химията).
АПъВъТъСъНъ е Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки, а нейните членове (и членки) обещаха в спец. писмо до медиите, че няма да възлагат, одобряват и изпълняват рекламни кампании, които съдържат сексистки обиди или унизителни образи на жените или мъжете.
Писмото е написано по повод приетия от Европейския парламент на 3 септември доклад за влиянието на маркетинга и рекламите върху равенството между половете (а от кой пол са чалга звездите в родината?!- б.р.)
От асоциацията заявяват, че до края на 2009 година най-малко 75 на сто от рекламите в бранша във всички комуникационни канали ще носят послание за отговорна консумация и нито една тяхна реклама няма да бъде адресирана към децата.
В писмото се посочва, че нито една реклама на фирмите от АПВТСН няма да съдържа елементи на промотиране на прекомерна употреба или злоупотреба с алкохолни напитки ("пий, докато можеш да си кажеш името"-б.р.), употреба на алкохол от непълнолетни, управление на автомобил след употреба на алкохол (със специално приложение за Иван от „Сблъсък“-б.р.), употреба на алкохол на работното място (тогава да закрият „Кремиковци“-б.р.), употреба на алкохол от бременни жени.
Нашите реклами няма да свързват употребата на алкохол с постигането на успех в бизнеса, в обществото, или в сексуалните отношения, пише още в писмото.
Ама как, бе, господа от АПъВъТъСъНъ, Камелия не е ли сексуален успех? Сега снимки на Васа Ганчева ли ще лансирате? И песнички на Стефка Съботинова?
Хората се наслаждават на алкохолните продукти от хилядолетия насам. Употребен в умерени количества, алкохолът е станал част от балансирания и здравословен начин на живот на българите, посочват от АПВТСН.
Е, на това му се вика демагогия- зарязахме красавиците, ама от „здравословен начин на живот на българите“ (с по литър ракия) няма да се откажем?
Не че подкрепяме сексизма, но след всички „напращели и сочни“ реклами, това обещание ни идва в повече.
Сега остава да заменят Галена с лемурите и съвсем ще я втасаме.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.