Потреблението на бутилирани води отново е с най-висок ръст - 13 на сто или 8 млн. литра повече от 2004 г. За натуралните минерални води увеличението е с 13 на сто, а за газираните води с 11 на сто. Консумацията на води в обществения сектор в галони 19,4 литра е увеличено с 12 на сто.
Потребителите в страната продължават да отдават предпочитание на бутилирани води в големи разфасовки, предназначени за домашна консумация, съобщиха от асоциацията.
Тежките метеорологични условия през тримесечието не са повлияли на потреблението на напитки от групата на газираните. В сравнение със същия период на 2004 г. увеличението при тях е с 4 на сто. За някои видове като напитки с "не плодови аромати" увеличението е 12 на сто, за напитките тип "портокал" - 10 на сто, за тип "лимонади" - 18 на сто, за напитките тип "лайт" - 5 на сто.
При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за първите три месеца е нараснало с 4 процента.
Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари със 7 на сто, като по-значително е то за продуктите, предлагани в стъклени опаковки. Отчита се по-високо потребление на плодови сокове и нектари с около 1 милион литра. С по-атрактивни цени и по нищо не отстъпващи в качеството, българските продукти продължават да доминират с пазарен дял от 86 на сто.
Все повече български фирми се ориентират към производството на студен чай и енергийни напитки. По-голямото разнообразие и по-атрактивните цени на продуктите е причина за повишение на продажбите с около 10 на сто за тримесечието.
Данните от потреблението на безалкохолни напитки през първото тримесечие дават основания за оптимистична прогноза за 2005 г., смятат от Асоциация на производителите на безалкохолни напитки.
Ако динамиката на потреблението се запази може да се очаква в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне 1150 милиона литра. Това би означавало потреблението на глава от населението да нарасне от 137 на 150 литра.