IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Какви са правата ни, ако отменят полет заради бедствие?

Някои авиокомпании спряха полети заради пожарите

Снимка Bulgaria ON AIR

Снимка Bulgaria ON AIR

Редица туристи са евакуирани, а някои авиокомпании спряха полети заради пожарите в Гърция. Какви са правата ни в такива случаи?

"При нас все още не са постъпили подобни запитвания и жалби. Предполагам, че ако потребителите не успеят да се справят сами с авиокомпаниите, тогава биха ни потърсили за съдействие. На остров Родос е обявено бедствено положение, най-вероятно авиокомпаниите ще спрат да летят до тази дестинация. Някои от превозвачите отмениха полетите си или пък обявиха частично прекратяване на полетите", каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в студиото на "България сутрин".

Тя поясни, че е отговорност на пътника да проверява какво се случва с полета преди него.

"Възможно е авиокомпаниите да спрат да летят, тогава те са задължени да върнат парите за билета на пътника. Пътниците нямат право на обезщетение, защото това е извънредна ситуация, за която авиокомпаниите не отговарят. Ако резервацията е част от пакетна почивка, биха могли да я отменят без неустойки и без глоби, защото има такава предвидена възможност в закона. Но ако сами сме си организирали екскурзията - съветът ми е да договорим условията и да помолим хотела за друга алтернативна дата", добави Спасова в ефира на Bulgaria ON AIR.

Ако билетът ни е купен без опция за смяна и застраховка, когато пътникът сам се откаже от пътуването си, а то се извърши, няма право да получи пълната сума за възстановяване, посочи тя.

"Разбира се, авиокомпанията може да прецени и да върне тази сума, всичко е въпрос на искане и кореспонденция. Ако някой се страхува и има закупен билет за тази дестинация, да се опита да се свърже с авиокомпанията и да поиска възстановяване на сумата", коментира директорът на Европейския потребителски център.

На въпрос какво се случва в ситуация на авиостачка и какви са нашите права Спасова каза: "Има различни съдебни решения, според които, ако персоналът на авиокомпанията стачкува, то тогава не се води извънредно обстоятелство и ако авиокомпанията отмени своя полет, освен да ни възстанови сумата за неизползвания билет, би била задължена да ни изплати и компенсация. Когато обаче стачката е на летищен персонал, или персонал, който е извън авиокомпанията, тя не отговаря за този персонал. Ако в този случай полетът се отмени, единственото задължение е да възстанови сумата на билета."
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата