Остра реакция на транспортния бранш срещу новия закон, приет от парламента, с който се дава право да се отнемат автомобили и камиони от пияни и дрогирани шофьори. Фирмите предупредиха, че има много неясноти, които ще доведат до загуби и отказ на шофьори да работят.
Стоян Иванов е шофьор на ТИР от 17 години. За първи път, обаче, се сблъсква с подобни промени в закона и ги намира за притеснителни.
"Аз не съм съгласен с тази наредба, защото шефът на камиона няма никаква вина. Ако аз съм употребил, би трябвало да санкционират мен. Ако хванат кола на мое име, те ще ми я конфискуват. Навън няма такива неща", коментира Стоян Иванов пред Bulgaria ON AIR.
Един от въпросите, които задават от бранша, е какво ще стане, ако водачът приеме лекарство, но при тест може да отчете положителна проба за наркотици.
"Ако е взел хапче за главоболие и му отчете положителен тест, камионът се задържа, не е ясно къде. Представете си, ако кара опасен товар, той трябва да бъде на специална площадка, кой ще я осигури?", попита изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Транспортният бранш има и собствено виждане как правилно да действат мерките и без да се отнема превозното средство.
В първите си дни след ваканция депутатите обещаха да се заемат и да поправят неяснотите с нови промени в Наказателния кодекс.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.