IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

МЗ: Не близките, а "Спешна помощ" са длъжни да пренесат пациента до линейката

Масова практика е тежкоболни хора да са принуждавани да слизат сами

Снимка БГНЕС, архив

Снимка БГНЕС, архив

Пренасянето на спешен пациент е отговорност на екипите за спешна медицинска помощ.

Това казва здравният министър проф. Христо Хинков в писмен отговор на парламентарен въпрос как трудноподвижни пациенти трябва да стигнат от дома си до линейката, зададен от депутата на ИТН Тошко Йорданов, пише "Сега". Масова практика е тежкоболни хора да са принуждавани да слизат сами или с чужда помощ по стълбища на блокове, а линейката да чака пред входа, изтъква Йорданов.

Йорданов първо опитал да получи съвет на горещия телефон на министерството, на което не просто служителят е излъгал, че пренасянето на трудно подвижни пациенти до линейката е работа на близките, но и посъветвал ако хората не стигат, да се потърси помощ от съседните входове, разказва депутатът във въпроса си.

По стандарт всяка линейка трябва да разполага със задължителен набор от оборудване, включително и сгъваема носилка тип "столче" с плъзгачи, чрез която медицинският екип може да пренесе трудноподвижен човек до линейката, отговаря министър Хинков. Преместването на спешен пациент е основна професионална компетентност за всички мобилни спешни екипи и те са длъжни да използват всички налични възможности за транспорт на пациента до болница, а в случай на възникнал проблем, вкючително и с транспортирането на пациента от дома му до линейката, да потърсят помощ чрез районната координационна централа, посочва той в отговора си. Накратко - не близките трябва да търсят помощ от съседните входове, а спешният екип - от своята централа.

Що се отнася до грубия отговор на служителя от горещата линия, министърът съветва отговори по компетентност да се търсят от дирекциите на министерството, а не от горещата линия. Именно горещата линия обаче е връзката на гражданите за подаване на сигнали, жалби и запитвания и това дори е посочено в самия отговор на министъра до Тошко Йорданов. Въпреки това излиза, че МЗ не носи отговорност за поведението и компетентността на своите служители пред гражданите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата