Моряците на похитения български кораб са добре, живи и здрави са, каза министърът на транспорта Георги Гвоздейков пред bTV.
„Два кораба патрулират около кораба „Руен“, но тъй като обстановката е сложна, не се предприемат действия по атака. Изчакват корабът да бъде закотвен някъде на стоянка, към момента още не е спрял. Може би след спирането му ще има някакви действия. Похитителите, доколкото знам, са сомалийски пирати. Това, което води към тази теза, е, че корабът пътува в посока Сомалия“, предположи Георги Гвоздейков.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков коментира и темата за системата за спешната помощ по въздуха у нас. Първият хеликоптер още е в Италия, предстои финалното му боядисване, обясни той. В средата на януари предстои да бъде извършен полет от Италия до България. След това хеликоптерът трябва да получи българска регистрация и удостоверение за летателна годност, както и операторът да бъде лицензиран, каза още министърът. „Действаме успоредно по тези процеси. Към края на януари вече може да бъде въведен в експлоатация“, посочи Гвоздейков.
Той съобщи, че обучените пилоти са шестима, а италианските му колеги предлагат да изготвят програма за обучение на още пилоти. Това е важно за нас, защото този процес ще осигури ефективност на системата, тъй като пилотите към момента са най-големият проблем за обезпечаването ѝ, каза министърът на транспорта. Той добави, че обучението е допълнителна инвестиция, за която към момента няма параметри. Вече има сертифицирани три или четири площадки за кацане на медицински хеликоптери, има голям интерес от страна на болниците, доста са подадените документи към сертифициращия орган, добави министърът.
„Има интерес от общините, които изразяват инициатива за помощ към болниците – с техническа помощ, с финансова помощ. Доколкото знам, в бюджета ще бъдат отделени средства да се подпомогнат държавните болнични заведения да изградят летателни площадки“, отбеляза Георги Гвоздейков. По думите му системата ще бъде изградена в цялостен вид през 2026 г.
За проблемите на българските държавни железници министърът посочи, че се опитват изграждането на инфраструктурата и модернизирането на подвижния състав да вървят в синхрон. В бюджета с капиталови разходи са заложени доста проекти на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. До 2026 г. ще се пуснат в експлоатация дългите разстояния като София – Бургас, София – Свиленград, София – Варна, за да се пътува бързо и комфортно, като заложената скорост за движение на тези влакове е 160 км в час“, каза още Георги Гвоздейков.
Той припомни, че цените в железопътния транспорт не са коригирани в посока увеличение от 2017 г. Можем да направим оптимизация на този транспорт, да бъде по-бърз за сметка на цената, отбеляза той. Нормално е при тази инфлация цените да бъдат коригирани, но това няма да стане веднага след Нова година, каза още министър Георги Гвоздейков.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.