IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Ако ви измамят с почивка, събирайте доказателства, търсете си парите

У нас има много практики на нерегламентирана туроператорска дейност

Снимка: Bulgaria ON AIR

Снимка: Bulgaria ON AIR

Отмяна на резервации за Нова година в последния момент. Някои клиенти получиха изненадващо новина, а други се оказаха жертва на измамници. Така хижар измами туристи, платили 6000 лева за празничните дни.

"Има множество ситуации. Най-общо - събирайте си доказателствата. Западният турист вади телефона и започва да снима, разпитва, българите вдигат шум. При измамите е по-различно от неуредиците. Там трябва да мислим как да ги избягваме. Измамата има белези, по които може да бъде разпозната. Често тези измамни схеми не идват от България", каза Богомил Николов от Асоциацията "Активни потребители" в студиото на "България сутрин".

Има значение дали ще дадем парите си на утвърден оператор, или на непознат - някой, който сме чули по телефона или имейла, напомни той.

"Ако ние се откажем - разболели сме се или нещо ни възпрепятства, най-добрият вариант е да си направим застраховка за отказ от пътуване. Не е сложно, търговци в много случаи я предлагат. Това е адекватно при по-скъпи пътувания, особено през зимата. При другия случай е по-сложно, зависи от това какъв е продуктът. Ако е организирано пътуване с туроператор, тогава би трябвало да имаме сериозен договор и имаме права за получаване на обезщетение. Ако сме си направили резервацията през някоя онлайн платформа, застраховката не помага", обясни Николов пред Bulgaria ON AIR.

Той коментира и варианта, при който обстоятелствата не зависят от нас и ни отменят резервацията за Нова година.

"Логично е да ви върнат парите. Конкретни обезщетения има предвидени само при транспортни услуги. Полетите подлежат на обезщетяване, включително и когато не са от дестинация на ЕС, стига да са до дестинация на ЕС", стана ясно от думите му.

В Асоциацията "Активни потребители" всяка година има оплаквания от студени хотели, които отварят само за празниците.

"Хората се оплакват от студ. Хотелиерът очаква човекът да влезе и да си пусне климатика и да стане топло. Призивът ми е към такива хотелиери, които са решили да спестят от отопление - да не го правят. В България има много практики на нерегламентирана туроператорска дейност. Търговец, който предлага организирано пътуване, а няма лиценз - това може да се провери от клиента. Ако сте сами, важат условията, на които сте се съгласили. Ако имате контакт по телефона, след това не може да очаквате, че може да претендирате. Важат принципи на доверие. Трябва да внимаваме при самата резервация", посъветва Николов.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата