В платформата на Helpbook.info постъпи сигнал, в който са засегнати проблемите, с които ежедневно се сблъскват хората с увреждания относно достъпна градска среда.
Ето какво ни пише наш потребител: "От доста време асансьорът за вход/изход на Метростанция Сердика по линия 2, вътре в метрото, към площад Бански, не работи. В центъра на София майките с колички и увредените лица са без достъп до метровлаковете или слизайки от тях, остават на перона поради невъзможност да излязат от метрото.
Преди имаше хартиено уведомление, че "Асансьорът не работи" и молба за извинение, написани ръкописно, но явно някой възмутен го е премахнал. Защото извинение за ограничен достъп в европейска столица няма! Ескалаторът на метростанция Бели Дунав по линия 2 към ж.к. Надежда 3 не работи повече от ПЕТ месеца!
Моля, пощадете нас, увредените хора, и ни предоставяте достъпна градска среда. Не можем да изкачваме безброй стъпала! И не, не е извинение тиражираното оправдание, че частите за поправка на съоръжението се доставят от чужбина и затова се бави - с камили да бяха тръгнали тези части, за почти половин година щяха да са пристигнали! Стига да са поръчани! Милост просим!“
Друг наш потребител се оплака от некоректно отношение и със следното се обръща към Комисията за защита на потребителите с молба за съдействие: „Аз съм клиент на фитнес от над 1г., но искам да си прекратя абонамента като подам молба с предизвестие от 30 дни. Те обаче ми отговорят, че това е невъзможно към днешна дата да считат 30 дни до 05.02 и да доплатя разликата, защото влизам в следващия отчетен период 5 дни, а искат от мен да подам в края на месеца заявление и да заплатя целия февруари.
За мен това е крайно некоректно и абсурдно. Разговаряла съм само с оператор, физически молба за прекратяване не съм подала, защото ще ме задължат да платя целия февруари.
За мен е коректно, подавайки на 05.01, 30 дни предизвестие, предвид че януари е платен, да си доплатя 5-те дни от новия месец. Моля за съдействие и проверка - това коректно ли е от тяхна страна и съвет как да продължа напред с прекратяването на абонамента си!Благодаря предварително!“
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.