Увеличават се жалбите на разочаровани клиенти, които купуват дадена стока, но тя се оказва с намален грамаж. Такъв е случаят с шоколадови бонбони в голяма кутия, а вътре количеството се оказва малко.
"Това го установихме още преди 2 г., когато се заговори за инфлацията. Наричаме го "шринкфлация" - същата цена на рафта, но по-малко съдържание. Получихме сигнали на потребители за шоколадови бонбони, измерихме обема на кутията и след това съдържанието на бонбоните", заяви председателят на "Активни потребители" Богомил Николов пред Bulgaria ON AIR.
"Вкарват ни в капан, при който ние като застанем пред рафта, се насочваме към голямото, купуваме голяма кутия, но когато я отворим се оказва, че трябвало да вземем две. Масово потребителят не гледа грамажа. При голяма част от стоките се изписва цената за килограм, това би свършило най-добра работа. Имате бонбониера с цена 10 лв. и грамаж 140 гр. и трябва сами да си го изчислите. Ако търговецът го изписва, както е при другите продукти, това ще ориентира клиента", добави Николов.
Той подчерта, че тази практика може да бъде само морално укорима.
Вижте целия разговор във видеото
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.