IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

И бивш шеф на "Пирогов" ползван в мнима реклама на лекарства

Ползвано е истинско видео, но със сменен текст

Снимка БГНЕС, архив

Снимка БГНЕС, архив

Бившият директор на "Пирогов" д-р Спас Спасков е станал жертва на измамно видео. Неговото интервю в сутрешния блок на БНТ също беше фалшифицирано с цел продажба на "лекарство".

"Беше пуснат такъв запис от предаването, но със сменен текст. Начинът на представянето беше фалшив - представяха ме като хирург, който дава съвети за ставни заболявания, нещо, което не съвпада с моята специалност", каза Спасков, който е рентгенолог.

Това се прави с цяла поредица от популярни лекари. Съществено е да се познава човекът и дали би направил такава реклама - аз не рекламирам, заяви д-р Спасков.

"Обадиха ми се приятели, които бяха разбрали за фалшивата новина и по-скоро го коментирахме като шега, но досега не ми се е обаждал някой, който да е повярвал".

Технологиите, които се използват за дийпфейк съдържание, стават все по-лесни и достъпни за обикновените потребители, а и възможностите на изкуствения интелект нарастват експоненциално. Това коментира пък по БНТ киберекспертът Борис Гончаров.

По думите му тенденцията се задълбочава с всеки изминал месец в глобален план. Не повече от час-два са необходими за създаването на двеминутно фалшиво видео.

Дийпфейк е технология, която използва видео на определена личност, която има "донор" - човекът, който се опитва да я имитира.

"Лицето на "донора" е напаснато спрямо другото лице и това води до съвсем реалистично предаване на мимиката, на изображението и дава възможност този човек да се имперсонира много реалистично", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата