Ще бъде сложен таван на изпитите за шофьорска книжка. Когато се явяваш безкрай, очевидно има проблем при подготовката. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на участието си в дискусия, посветена на безопасността на движението по пътищата, предаде БТА.
Подготвяната промяна предвижда кандидатите за книжка да се явяват максимум четири пъти за шест месеца. Ако и четвъртият път е неуспешен, се връщат в курса отначало, посочи министърът.
Стараем се да облекчим административната тежест, основно към учебните центрове и да преминем към дигитализация. Отпадат хартиените учебни картони и дневници. Ще бъде изградена електронна система, която ще съхранява цялата документация, каза още Георги Гвоздейков.
Министърът на транспорта посочи, че ще бъдат затегнати и мерките при проверката на техническата изправност на автомобилите. Гвоздейков обясни, че данните от всеки измервателен уред ще бъдат предавани в реално време в автомобилната администрация, за да може технически неизправни автомобили да не могат да минават преглед.
Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим по темата как да постигнем високи резултати в пътната безопасност, а да действаме. Да спрем да обвиняваме институциите, че не си вършат работата и няма ефективни закони, защото не е така. Нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент за повишаването на пътната безопасност е на хората, на участниците в движението, посочи той.
Трябва да започнем решаването на проблема още на ниво възпитание на нашите деца - в дома, в училище, в университета. Автомобилите са част от нашето ежедневие. За да постигнем "Визия нула", която търсим в пътната безопасност, трябва да си признаем грешките, каза още Георги Гвоздейков.
В дискусията участват представители на институциите, ангажирани с темата на пътната безопасност, автомобилни инструктори, подготвящи кандидат-шофьорите, както и родители и близки на загинали при произшествия на пътя.
Красимир Георгиев, автомобилен инструктор, призова представителите на институциите за конкретни действия и мерки за затягане на контрола при подготовката на водачите, както и за мерки срещу нарушителите на пътя. Той посочи за пример Франция, където, по думите му, автошколите са общо около 150, а в България са около 1000.
Близки на загинали при пътни инциденти също призоваха институциите за конкретни действия, а не за назидателно говорене. Според много от участниците в дискусията основните проблеми в пътната безопасност са високата скорост, употребата на алкохол и наркотици от някои водачи, както и недостатъчният контрол.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.