Българският бизнес вече вярва в ползите от AI решения, но се нуждае от побутване. С помощта на AI банките и в България вече отпускат кредити за пет минути. Това каза Александър Николов, основател и управител на AI Solutions, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Христо Николов.
Текущата ситуация е, че българският бизнес вече знае и вярва, че изкуственият интелект може да им бъде от помощ, но както при повечето неща, ние сме една стъпка назад и ни трябва допълнителна увереност. Преди да пристъпят към внедряване на AI решения в работата си българските бизнес лидери искат "да пипнат" решението, за да видят дали то работи, да разберем каква е добавената стойност от него.
"Поради тази причина ние предоставяме уъркшопове, за да може всеки клиент да се убеди в това и да доразвием AI решението до такова, от което той има нужда. Готовността е много по-висока, отколкото преди няколко години. Клиентите и бизнес лидерите гледат в тази посока и ефективно се използват от новите решения в офиса. Но това е само началото. Тепърва предстои революцията, която ще промени ефективността на бизнеса - като процеси и начин на работа".
Относно рисковете при използването на AI решения гостът обясни, че "като всяко нещо, което е ново, и тук има съвършенства". "Всяка технология става съвършена във времето, когато се инвестира в нея и тя се разработва. Ние сме в един начален етап на развитие на изкуствен интелект, който подпомага хората". Има и по-рискови ситуации, например при използването на данни, поясни събеседникът. "За това има и регулации, които казват до каква степен може да се използва изкуствения интелект и до каква степен не може при взимане на решения".
"Вярвам, че AI ще става все по-съвършен и ще допуска все по-малко грешки, но говорейки за минусите не може да не отчетем, че способността му да работи с огромен набор от данни дава възможност на изкуствения интелект да подпомага и да превентира злоупотреби и измами. Да, той не е съвършен, допуска грешки, но пък дава огромна добавена стойност и във времето тези несъвършенства ще бъдат преодоляни".
Попитан как AI Solutions помага компании в прочита на данни и във вземането на решения, базирани на данни, събеседникът каза: "За да има четими данни, за да има анализ, преди всичко един процес трябва да е дигитализиран или автоматизиран. Тогава ние знаем какво се случва във всяка стъпка от процеса. Тогава знаем какво е поведението на всеки служител, а също и какво е потреблението и поведението на всеки клиент".
Целият текст може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.