Тези дни в платформата на Helpbook.info постъпиха сигнали, адресирани към Изпълнителна агенция Медицински одит. Наша потребителка посетила ортопед-травматолог в софийско ДКЦ по повод нетърпими болки в ставите. Отношението, с което се сблъскала, било грубо и арогантно.
Ето какво ни пише в сигнала: "Когато разбра, че съм на 55 години, подигравателно ме попита аз какво очаквам на тази възраст и ми каза, че нищо няма да ми помогне за превенция на това в бъдеще. Набързо ми написа рецепта за противовъзпалително лекарство, без да попита дали нямам противопоказания за приемане на такъв тип лекарства.
Когато настоятелно го попитах не мога ли да си помогна като приемам например колаген ми заяви: "Ами, приемайте си, кой ви пречи?!"
Помолих все пак да ме изпрати на физиотерапия, но той отговори, че може да ме изпрати чак след седмица. Помолих за обяснение защо не може още днес и докторът каза: "Еми, такива са правилата!".
Накрая побърза да ме изпрати с думите: "Хайде, вървете си, че много внимание ви обърнах и ще взема да ви таксувам като за два прегледа!".
Като пациент редовно заплащам здравно осигурителни вноски и то и на двете си работни места и ми стана обидно от такова отношение на лекар, към когото се обръщам за помощ., завършва сигналът.
Друг наш потребител изпитал силни притеснение заради състоянието на майка си - тресене, гърчове и висока температура. Дошлите медицински лица от Бърза помощ констатирали вирусна инфекция, дали медикамент и били инжекция. През целия ден състоянието на болната продължавало да се влошава. Последвали нови обаждания към Спешна помощ и отново посещения в дома на същия и на другия ден, а диагнозата си оставала същата. Чак на третия ден склонили да я приемат в болница, където с категоричност се доказал масивен мозъчен кръвоизлив и за съжаление последвала смърт.
Заради неглижиране на състоянието и погрешна диагноза една жена си е отишла по този нелеп начин. Изказваме искрени съболезнования.
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.