В платформата на Helpbook.info през последните дни получихме десетки сигнали за нарушения в търговски обекти, които предлагат хранителни продукти.
Наш потребител си тръгнал погнусен от месарски магазин, където нямало и намек за хигиена. „Още с влизането лъха на мърша и цигари. Не видях да се работи с ръкавици, нито с работно облекло, което при работа с храна е недопустимо.“
Друг наш потребител закупил млечен продукт от голяма търговска верига в град Бургас: „Кашкавалът се оказа, че като се разтопи и става почти на найлон, даже се смали. За вкуса да не говоря - няма такъв. Ядох един два пъти от него, защото все пак беше 7,99 лв., но ме заболя корем и направо го хвърлих.“, пише в сигнала.
В хранителен магазин в град Самоков редовно се предлагат развалени храни: „Преди около 3 седмици си взех руска салата, която беше развалена и не можеше да се яде. Вчера взех 10 броя яйца. Едното беше пълно с чисто черна течност вътре и миришеше ужасно.“
Предлагат се храни до самите каси, които са с отдавна изтекъл срок на годност, а при уведомление на служителите, същите си правят оглушки и не изтеглят негодните продукти.
В друг софийски магазин също редовна практика е предлагането на такива стоки: „За пореден път попадам на стока с изтекъл срок на годност - катък, шоколад, млечна салата, колбас. Имала съм и случаи, в които тръгвам да го купувам, например салам и продавачът го взема, поглежда и вижда, че е изтекъл срокът и ми казва: "ааааа това няма да Ви го дам". Надявам се ще вземете предвид сигнала, защото проверяващи разбира се идват, но бързичко си тръгват, защото шефът ги познава и нещата се решават лесно. Не желая детето ми да яде тези боклуци, които дори плащам!“
В ресторант в софийски мол хигиената е под всякаква критика, по пода се разхождат хлебарки, които често се озовават в пиците на клиентите.
В друг мол в заведение за бързо хранене се разиграла следната сцена: „Служителка, която стоеше на касата в заведението, влезе в кухнята и без да измие и дезинфекцира ръцете си или да си сложи ръкавици, приготви храната ми, без да спазва каквито и да е хигиенни изисквания. На въпрос защо в кухнята работят без ръкавици, служителката, която ми донесе поръчката, отговори, че не знае и тя понякога се чудела. Не ми предложи да ми приготви нова храна, нито да върна поръчката. Когато поисках да я върна, извика също толкова некомпетентен мениджър, който се опита да ме убеди, че ръкавиците в кухнята не били задължително условие и така работели в ресторанта, нямало какво да се направи. Подът в кухнята изобилстваше от смачкани касови бележки, картофки и други дребни боклуци. Изключително мръсно заведение, неадекватни служители и атмосфера като цяло.“
Получихме сигнали с молба към БАБХ за извършване на проверки в различни детски кухни- в единия били открити насекоми в храната, в другия опаковачни материали, в случая станиол.
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.