Използването на камерите и за отчитане на средна скорост ще доведе до наливане на още пари в кацата без дъно, наречена "Фонд за пътна безопасност" - увеличава се капацитетът на събиране на глоби, но не се увеличава пътната безопасност. Това заяви за БНР Георги Гълъбов от Института за пътна безопасност.
По думите му, това е фондът, "в който отиват всички пари от глоби, но той е бюджетна сметка и ако в края на годината парите от него не бъдат изхарчени за подобрение на пътната безопасност в страната, те се превръщат в бюджетни кредити и се преразпределят в общия кюп на Държавния бюджет".
"Ако поставяме планирането на бюджета и издръжката на една система на това да има глоби, това означава, че ние не целим да няма нарушители", изтъкна той и подчерта, че това е сгрешена концепция. Ако погледнете статистиката за всички ПТП, публикувани на сайта на МВР, ще видите, че не повече от 25% до 28%, завършили тежки телесни повреди или със смърт, са в резултат на скорост. Други около 4-5% са заради алкохол и наркотици. Всичко останало са неща, свързани с нарушения на правилата за движение", добави още Гълъбов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.