В социалните мрежи продължават да излизат мнения как представената хиперкола в неделя в село Слащен всъщност е един невъзможен проект. Един от потребителите - Мартин Николаев, разбива на пух и прах възможността подобна кола да излезе извън фантазията на създателя си Ахмед Мерчев.
Ето и неговото мнение, което публикуваме без редакторска намеса:
"Гледам, че част от хората във фейса са се попревъзбудили, включително и в моето обкръжение, щото в Родопите били направили хиперавтомобил. Макак такабе. Нимой да бъди, уа.
Не, не са, няма и да направят.Сега ще обясня защо съвсем накратко.
Първо, човекът начело на тоя проект, Ахмед Мерчев, е със силно съмнително минало и едва ли не реноме на скамер. Така пише из нета, истории и постове по темата колкото щеш. Но да оставим това.Този "проект" е от близо десет години и е едновременно тъжно и забавно да го следи човек. Автомобил с 5221 к.с.? Това са почти 4 мегавата. Вероятно нямате идея колко следва да тежи един ел. двигател, генериращ цял мегават. А в тая родопска ракета щяло да има четири. За тегло и капацитет на батерията не говорим. Скоростта от над 550 км/ч, обявена от филмаря, пардон, инвеститора, е смехотворна. Няма създадени автомобилни гуми, шосейни или пистови, които да издържат на тая скорост. Единствените гуми, които се доближават до тоя перформънс, са гумите на Бугати Широн, но и те са рейтнати за над 150 км/ч надолу от родопското ферари.
Гумите за лендспийд рекорди и професионален драг са друга бира и там нещата нямат нищо общо. Апропо, слагам снимка на хиперинженера, как позира до 4 гуми втора употреба, които щели да са за серийния батмобил от Слащен.
Продължаваме нататък - за създаване на какъвто и да било автомобил са нужни множество компютърни симулации, проекти, изпитания в аеродинамичен тунел и какво ли още не като част от развойната дейност - работа за стотици, често хиляди души. В найлоновите халета в родопското Маранело бачкали 12 човека. Топ.
Не на последно място - от години Енцо Мерчев пробутва като "модели" на "компанията" си разни напудрени картинки на модели на ламборгини, а "прототипа" е буквално дялано с брадвата копие пак на ламборгини (вж снимките). Логото пък е крадено от Дел. "Окачването" изглежда да е с някакви амортисьори осма употреба, намазани с нещо като бронз за печки и фиксирани към вероятно шперплатовия картинг със същите болтове, с които аз слагам рафтове вкъщи.
Воланът от "Тему" няма да коментирам. В автомобилния свят (истинският, не филмарско-родопският) наистина има нефункциониращи прототипи, т.нар. rollers, но те притежават финалните дизайн елементи на екстериора и често интериора, дават представа за използваните материали, за пропорциите... Абе, за девет години развойна дейност толкова...
Не се лъжете. Няма българска гордост, няма хиперкар, няма нищо. Има двор на ТКЗС в родопско село с дузина оранжерии, които Ахмед Шумахер нарича "фабрика". Има един скам и пореден филм за наивници".
Какво мислят собствениците на компанията?
Собствениците на компанията обаче имат обяснение за всичко това. Първо, процесът е бавен, тъй като инж. Ахмед Мерчев изпозва собствени средства и никаква помощ от държавата.
"Първите три прототипа са по-прости и не са финалният етап на хиперколите", казва Ахмед Мерчев. Обяснява, че те са нещо като изследователски работни мулета, върху които ще тестват по-големи и по-оптимизирани електромотори, контролери, за да се стигне до мощност от 5221 конски сили и скорост от над 500 км/ч.
Мерчев твърди, че вече има поръчки от чужбина. Смята, че за налагането на ALIENO като световен бранд ще са нужни поне още 10 години.
Във фабриката му са монтирани високо специализирани високотехнологични машини, които могат да се ползват не само в автомобилостроенето, но и в други отрасли.
Плановете на Ахмед Мерчев са да развива фабриката в три направления - електрически автомобили, роботика и космическа индустрия. Надява се за произвежда хуманоидни роботи. Мечтае в село Туховица някой ден да се произвеждат и машини за космическата индустрия.