IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

У нас убиват най-много хора на пътя, а законите са либерални

Общината и МВР спорят за парите от джигитите

Снимка: Bulgaria ON AIR

Снимка: Bulgaria ON AIR

От "Ангели на пътя" искат запазване на мярката за конфискуване на автомобилите на шофьори в нетрезво състояние и под въздействието на наркотици. Те са изпратили обръщение към Конституционния съд, който се очаква да излезе с решение по казуса.  

Сдружение "Ангели на пътя" е създадено с родители и близки на загинали, убити най-вече деца. Идват празници - Коледа, Нова година които са най-болезнените за тези родители. Там, на тези маси, ще стоят празни чинии, които никой няма да докосне, защото децата им са в гробищата заради джигитите по пътищата, заяви представителят на сдружението Петя Иванова за "България сутрин".

Според Нинела Върбанова, ако се отнемаха колите на джигитите, много хора нямаше да са загубили близките си.

"На 10 октомври Конституционният съд прие тази мярка за отнемане на автомобил. Точно същия ден на бул. "Владимир Вазов" рецидивист с условна присъда удари джипа пред него и предната кола уби жена. Тази 40-годишна жена щеше да бъде жива, ако колата на този човек беше отнета. В Дания от няколко години се отнемат коли за висока скорост. Има коли, които са отнети преди собственикът да стигне вкъщи, защото е карал с висока скорост. И Гърция вече отнема коли за висока скорост", допълни представителят на "Ангели на пътя" за Bulgaria ON AIR.

По думите на Иванова би било редно да искат още лаборатории за по-бързо изкарване на тестовете.

"Задължително повече видимо наблюдение. Кое е по-важно - правото на имущество, на автомобил, или правото на живот на децата ни? Филип беше размазан на 2 септември. На 1 септември имахме протест пред Народното събрание и чакахме всички депутати, които се скриха. В понеделник родители, близки и познати от цялата страна се събираме пред Народното събрание и ще затворим входовете. Няма политическа партия, която да не ни е излъгала", поясни гостът.

В държавата, в която убиват най-много хора по пътищата, законодателството е най-либерално, категорична е Върбанова.

"За 17 години, откакто България е член на Европейския съюз, оказа се, че никой не е намерил време, желание и капацитет да направи сравнителен анализ на пътното законодателство на страните в Европейския съюз и България. Искаме разграничаване на пътни убийства и пътни инциденти. Инцидентите са форсмажорни обстоятелства, за които никой човек не е виновен", посочи гостът.

Оказа се, че Столичната община и МВР спорят и не искат да сложат камери, защото не се знае кой ще прибира парите глобите, изтъкна Иванова.

"Някои мерки работят, но за нас всичко опира до законодателството, до строги наказания и по-високи глоби. Не е логично да имаш право на отказ на тест - ако не си пил и не си се дрогирал, защо отказваш? Българинът разбира само когато му бръкнеш в джоба. Ние говорим за конкретни мерки, когато се качиш пиян и дрогиран", коментира тя.

Върбанова е на мнение, че във всички системи има хора, които са пътни престъпници.

"Когато десетки пъти в продължение на месеци и години систематично караш пиян и надрусан с 200 км/ч или без книжка, когато си снимаш подвизите на пътя и убиеш човек, по нашите закони това не е умишлено. Дори когато се регистрират пътни престъпления, голяма част се трият на такива, които ще убият. Имали сме неофициални разговори с бивши служители, които подават оставка, защото върху тях се оказва натиск. Тези, които трябва да я променят, са част от порочната система", добави членът на сдружението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата