Потребителите на Helpbook.info отново отвориха немалко работа на инспекторите от БАБХ.
Клиент на известна търговска верига ни сигнализира за нелоялната им практика да продават храни с изтичащ срок на годност. В случая той закупил нарязано на машина филе, като по този начин не става ясно докога е годно за консумация. Последвало натравяне на цялото семейство.
Друг наш потребител се оплака от хранително отравяне от месо, закупено от хранителна верига в град Перник: „Видимо месото изглеждаше добре. След термичната му обработка се появи натрапчив мирис и гаден вкус. Месото беше развалено и явно поддържано с някакъв химикал, за да изглежда добре. След консумация от няколко хапки последва повръщане и болки в стомаха.“
Подадоха сигнал за ресторант към Спа хотел във Велинград: „Служителите пушат зад бара по време на работа. Храната е в трагично състояние, обслужващият персонал се храни на съседни маси по време на работа и целият хотел и ресторант са зверски мръсни и мизерни.“
Поръчките на храна за вкъщи също са рисковани, както става ясно от следния сигнал: „На следващата сутрин повръщах многократно, имах температура, обезводних се и становището на лекаря беше, че съм натровена със скаридите от съответния ресторант. Бях на системи, биха ми инжекции и минах през какво ли не.“
Получихме и оплакване от заведение в центъра на София: „Бих искала да сигнализирам за ужасна миризма, която се носи при влизане в обект, който продава/ приготвя храна на място и продава алкохолни/ безалкохолни напитки.
В цялата зала за хранене и продажба се разнасяше миризма на пържено олио, което се пропива в дрехите на клиентите и причиняваше видна задушлива обстановка.Миризмата се усещаше спокойно, като отварянето на входната врата не спомагаше тя да се отвежда. Моля за проверка на кухненската част и съоръженията за приготвяне на пържени храни, както и състояние на инсталацията за отвеждане на миризмите при готвене.“
Изпратиха ни снимки на храна с голяма рибна кост, която била взета от детска кухня. „Вярвам, че когато става въпрос за приготвяне на храна за деца контролът трябва да е безкомпромисен“, пише в сигнала.
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.