За същия период (от януари до април 2005 г.) и показателят на “доверие на потребителите” регистрира увеличение от 1.3 пункта, което се дължи изцяло на повишеното доверие при градското население - плюс 2.8 пункта.
При селското население анкетата регистрира влошаване по всички въпроси свързани с финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация, инфлацията, безработицата, като показателят на доверие пада с 2.2 пункта.
Мненията на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните 12 месеца, а така също и очакванията им за следващите 12 месеца са по-благоприятни при градското население, което води до покачване на общите балансови показатели спрямо предходното (януарско) наблюдение съответно с 2.0 пункта и 1.6 пункта.
През април 2005 г. общата балансова оценка за бюджета на домакинствата се подобрява с 0.7 пункта в сравнение с януари т.г., съответно при градското население подобрението е от 1.2 пункта, докато при селското население има влошаване от 0.9 пункта.
Балансовите оценки на потребителите за “инфлацията през последните 12 месеца” се влошават, както при селското, така и при градското население, като по-високи оценки за инфлацията дават потребителите от селското население. Очакванията за изменението на потребителските цени през следващите 12 месеца и при двете категории лица са също по-песимистични в сравнение с изразените мнения три месеца по-рано.
През април 2005 г. потребителите от града са по-големи оптимисти по отношение на очакванията свързани с безработицата през следващите 12 месеца (6.4 пункта намаление на балансовия показател спрямо януарското си равнище). Обратно, селското население от една година насам е с нарастващи очаквания за безработицата в страната.
Анкетата през април отчита подобрени оценки на потребителите за настоящата ситуация да се правят разходи за предмети с дълготрайна употреба. Повишени са и очакванията относно разходите за подобрения в дома през следващите 12 месеца. По-висока е и стойността на балансовия показател за очакванията относно покупката на кола през следващите 2 години.