Започна информационна кампания, която ще разясни символите от маркировката на яйцата в търговската мрежа,
съобщиха организаторите й от фондация "Четири лапи".
Повечето потребители у нас не са информирани за произхода и начина на производство на яйцата, сочи проучване. Това е причината да започне кампанията.
В част от големите вериги супермаркети тече видеоклип с полезни съвети за потребителите и информация за кодовете на яйцата. Разпространяват се листовки по големите софийски пазари.
Всяко яйце, което се предлага на пазара, трябва да има код на производителя, състоящ се от шест цифри и две букви. Кодът трябва да започва с цифра /от 0 до 3/, която обозначава метода на отглеждане на кокошките носачки.
"3" означава отглеждане в батерийни клетки, с "2" се посочва подово отглеждане на кокошките в затворени помещения, "1" в кода показва свободно отглеждане на открито. С "0" са яйцата с органично производство.
По-голямата част от предлаганите на пазара яйца са от кокошки, отглеждани в батерийни клетки, където условията на живот са изключително лоши, което се отразява и на качеството на яйцата.
От фондацията посочват още, че яйцата от кокошки, отглеждани при максимално близка до естествената среда, са
по-добри.
От "Четири лапи" съветват потребителите да купуват само яйца органично производство или от кокошки, отглеждани на открито.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.