Шефът на Националната агенция Пътна инфраструктура призова да бъдат премахнати всички рекламни съоръжения край пътищата.
„Нужна е широка обществена дискусия и промяна в законовите разпоредби, за да бъде увеличена безопасността по шосетата и да се намалят жертвите“, обяви Янко Янков и поясни, че вече са подготвени нормативни промени, „които се надяваме да бъдат приети от следващия парламент“, каза той.
По думите му в момента над 8000 рекламни билборда са поставени край пътищата на страната.
Въпреки че за голяма част от тях са спазени изискванията на Закона да са на отстояние на три метра от лентата и на 300 метра едно от друго, съоръженията създават предпоставка за катастрофи.
В момента обаче пътната агенция не може да откаже разрешително за поставянето на нови табла, ако са спазени разпоредбите.
Те нямат право да контролират цветовете на рекламите, нито пък тяхното съдържание.
За миналата година са събрани 3,9 млн. евро от реклами край пътя.
„Тази сума обаче е нищожна, като се сложи на везната със загубените човешки животи“, посочи Янков.