“Умният бизнес не чака да отмине кризата, а търси и намира възможности”.
Това обяви Джон Бел, началник на кабинета на европейския комисар за защита на потребителите Меглена Кунева, по време на откриването на форума “Превенция – потребителската конференция”, иницииран от организиран от създателите на онлайн центъра за оплаквания izlugan.com и “Превент Холдинг”, и с медийното партньорство на Dnes.bg.
Според Бел световната криза е не само трудност и драма, но и нови възможностти, които не бива да бъдат пропускани.
“За следващите 20 години България е изправена пред задачата да преобрази пазарите си, за да може страната да бъде успешен производител и износител”, констатира началникът на кабинета на Миглена Кунева и призова недоволните потребители да търсят правата си.
Само за последната година в страните от ЕС са подадени над 50 млн. жалби от недоволни потребители.
“Тази информация е също толкова важна, колкото е информацията за лекаря. Ако има жалби, знаем кой орган на икономиката е заболял и какви мерки да търсим”, интерпретира ситуацията Джон Бел.
Той посочи, че около 800 хиляди българи са имали проблем с един или друг доставчик на услуги в последната година.
“Важна е ролята на неправителствените организации, които могат да представят проблемите на потребителите на вниманието на регулаторните органи”, обобщи Бел.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.