"До края на мандата на правителството ни влакове ще могат да се движат до 160 км в час", каза пред Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.
"Имаме проекти за модерни жп линии, които да се реализират с европейски пари", каза той.
"Тази седмица дадохме старт на строежа на линията Пловдив – Бургас и след три години ще могат да се движат със скорост до 160 км в час.
Средната максимално възможна скорост на нашите влакове сега е 130 км, но ние мислим за подобряване на локомотивния и вагонния парк", заяви Александър Цветков.
Според него икономически парадокс е да се генерират загуби от товарни превози, а пътническите са винаги на загуба. Затова се предвижда и вариант за приватизация на товарните превози.
Цветков не квалифицира продажбата на новите вагони в железниците като престъпление, но го определи като недалновидно решение.
"Аргументът да се продадат най-новите вагони, а да останат старите е в докладна записка, в която в няколко реда пише, че новите вагони се износвали по-бързо от старите", каза министър Цветков.
"Имало е таен търг, на който се явила само една фирма и тя се състезавала сама със себе си", добави министърът и отбеляза, че инцидентът във влака София – Кардам е точно с такива стари вагони.
"Гарите ще бъдат давани на концесия. Европейската банка за възстановяване и развитие ще ни помогне за концесиите на гарите", отбеляза министърът.
На първо време ще има концесии за големите централни гари – през 2011 е реалистично пет големи гари да бъдат дадени на концесия.
Цветков допълни, че пристанища и летища ще се дават също на концесия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.