Рекламното време на БНТ 1 да се уеднакви с това на БНР и с регионалните ТВ центрове, които имат реклама от по шест минути на час, настояват от обществената телевизия.
В момента БНТ има право на 15 минути реклама дневно.
Въведената пазарна политика на продажби е довела до максималното запълване на наличното рекламно време, се казва в съобщение на Националната телевизия.
Същевременно за 2010 година държавната субсидия на БНТ е намалена със 17%, което реално я връща във времената през 2005 г.
В становището на БНТ 1 се казва още, че ако не се намерят начини БНТ да се дофинансира през 2010 г., тя няма да може да поддържа програмата си до края на годината и "ще трябва да сваля часове програма".
Същевременно Европейският съюз за радио и телевизия изпрати писмо до председателя на българския парламент Цецка Цачева, в което изразява притеснение от намаляването на бюджета на БНТ през 2010 г.
„Това би навредило на обществената телевизия в България и би попречило на БНТ да изпълнява своята жизненоважна роля – да работи за българските граждани“, се посочва в писмото.
От съюза призовават Народното събрание да преразгледа намаляването на бюджета на БНТ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.